| NS 3205 en 3204 staan in Groningen te wachten op vertrek naar Leeuwarden. 8 januari 1993, © Richard Krol. |
| Een besloten rit bracht NS Wadloper 3208 op de in de loop van het jaar 1993 te openen Westelijke tak tussen Weep en Amsterdam RAI, kort na passage van het station Amsterdam RAI. 30 januari 1993, © Peter Schoeber. |
| Een andere bestemming van de besloten rit met NS Wadloper 3208 was de in het najaar van 1993 te sluiten bovengrondse baanvak tussen Rotterdam CS en Rotterdam Zuid, waarbij een stop werd gehouden op het station Rotterdam Blaak. 30 januari 1993, © Peter Schoeber. |
| Vanaf het perron van Rotterdam Blaak zien we NS 3208 richting de Maasbruggen en de Koningshavenbrug "De Hef" richting Rotterdam Zuid rijden. Nadat dit traject is vervangen door een tunnel zijn de Maasbruggen verdwenen, maar is "De Hef" als monument behouden gebleven. 30 januari 1993, © Peter Schoeber. |
| Op de terugweg over de in het najaar van 1993 te sluiten bovengrondse luchtspoor tussen Rotterdam Zuid en Rotterdam CS passeert NS 3208 tussen Rotterdam Blaak en Rotterdam CS een deel van de in aanbouw zijnde en in 1994 te openen traject via een tunnel onder de Maas. 30 januari 1993, © Peter Schoeber. |
| Behalve het bovengronde luchtspoor werd ook de nog niet in gebruik zijnde tunnel onder de Maas tussen Rotterdam CS en Rotterdam Zuid bereden. Vanuit Rotterdam Zuid daalt NS 3208 af in de oostelijke tunnelbuis richting Rotterdam Zuid. 30 januari 1993, © Peter Schoeber. |
| Na een "proefrit" door de tunnel onder de Maas is NS 3208 weer terug in Rotterdam CS. 30 januari 1993, © Peter Schoeber. |
| Een besloten rit bracht NS Wadloper 3208 naar Rotterdam CS met de karakteristieke perronoverkappingen. 30 januari 1993, © Peter Schoeber. |
| De 3207 is in de hoofdwerkplaats Tilburg voorzien van dakventilatie en zal weldra naar het noorden terugkeren. 15 april 1993, © Sicco Dierdorp. |
| De 3218 passeert Utrecht Lunetten, onderweg naar Tilburg, waar het stel in de hoofdwerkplaats van dakventilatie zal worden voorzien. 10 juni 1993, © Sicco Dierdorp. |
| De 3223 is, na in de hoofdwerkplaats Tilburg van dakventilatie te zijn voorzien, op de terugweg naar het noorden en vertrekt hier uit Lunetten om via de Oosterspoorweg en Blauwkapel richting Amersfoort en Zwolle te gaan. 1 juli 1993, © Sicco Dierdorp. |
| De 3231 passeert het station van Geldermalsen onderweg naar Tilburg om in de hoofdwerkplaats aldaar van dakventilatie te worden voorzien. 1 juli 1993, © Sicco Dierdorp. |
| NS 3213 is op de eindbestemming Stavoren aangekomen. Het treinpersoneel rust even uit op het bankje, alvorens terug te keren naar Leeuwarden. 28 juli 1993, © Richard Krol. |