![]() | NoordNed 3222 vertrekt uit Zuidhorn als stoptrein 30235 van Leeuwarden naar Groningen. |
![]() | NoordNed 3228 is bij Zuidhorn onderweg als stoptrein 30237 van Leeuwarden naar Groningen. |
![]() | NoordNed 3225 rijdt het station van Zuidhorn binnen als stoptrein 30262 van Groningen naar Leeuwarden. |
![]() | NSR 3210 laat Kropswolde achter zich als stoptrein 8364 van Nieuweschans naar Groningen. |
![]() | NoordNed 3222 is als NVBS koninginedag-expres van Veendam naar Nieuw Buinen aangekomen in Stadskanaal en wordt daar ingehaald door de reguliere stoomtrein van Veendam naar Musselkanaal met STAR loc 2 Anna aan kop. |
![]() | De jaarlijkse NVBS konninginnedagrit bracht in 1999 de groene NoordNed 3222 naar Stadskanaal. |
![]() | De jaarlijkse NVBS konninginnedagrit bracht in 1999 de groene NoordNed 3222 naar Stadskanaal. |
![]() | NoordNed 3222 is als NVBS koninginedag-expres onderweg van Veendam naar Nieuw Buinen en steekt bij Stadskanaal een spoorbruggetje over. |
![]() | NoordNed 3222 is als NVBS koninginedag-expres van Veendam aangekomen in Nieuw Buinen en wordt daar voorbijgereden door de reguliere stoomtrein van Musselkanaal naar Veendam met STAR loc 2 Anna aan kop. |
![]() | NoordNed 3222 als NVBS koninginedag-expres van Nieuw Buinen naar Veendam te Stadskanaal Oost. |
![]() | NoordNed 3222 als NVBS koninginedag-expres van Nieuw Buinen naar Veendam te Nieuwediep (tussen Stadskanaal en Bareveld). |
![]() | NoordNed 3222 is als NVBS koninginedag-expres van Nieuw Buinen aangekomen in Veendam. |
![]() | Als onderdeel van de NVBS koninginedagrit werd in Veendam een line-up van twee STAR locomotieven en de Wadloper opgesteld. Van links naar rechts staan ex-AKZO loc Rudolf, stoomloc 52 8082 Agnes (zonder tender) en NoordNed 3222. |
![]() | NoordNed 3222 komt door het kale Groninger landschap als trein 63001 van Veendam naar Zuidbroek als NVBS koninginedag-expres. |
![]() | NoordNed 3222 nadert Zuidbroek als trein 63001 van Veendam naar Zuidbroek als NVBS koninginedag-expres, waar even gewacht moet worden op het passeren van een onbekend gebleven stel als stoptrein 8349 van Groningen naar Nieuweschans. |
![]() | NSR 3204 is met een verbrande aslager aan de B bak defect geraakt te Roodeschool. Na te zijn verplaatst van spoor 1 naar spoor 3 is het stel gesplitst. Op de voorgrond staat de Bz, op de achtergrond de B. |
![]() | NSR 3204 is met een verbrande aslager aan de B bak defect geraakt te Roodeschool. Na te zijn verplaatst van spoor 1 naar spoor 3 is het stel gesplitst. Van de B bak zal het draaistel met de verbrande aslager worden gedemonteerd. |
![]() | Nadat in het noorden een aantal Wadlopers overbodig raakte, werden ze ook ingezet tussen Zwolle en Kampen. Links komt NSR 3210 als trein 8550 uit Kampen binnen op het station van Zwolle, rechts staat NSR 3103 op reserve. |
![]() | NSR 3210 vertrekt op de eerste dag van de inzet van Wadlopers tussen Zwolle en Kampen als trein 8554 uit Kampen op weg naar Zwolle. |
![]() | NSR 3210 passeert IJsselmuiden (bij Kampen) als trein 8556 van Kampen naar Zwolle. |
![]() | NoordNed 3223, tijdelijk bestaande uit de Bz 3223 en B 3211, en de 3213 staan in Leeuwarden op de containerterminal voor de aanpassing van het interieur, waarbij de tweede klas wat compacter werd opgesteld en de B werd voorzien van eerste klas. De 3223 behoort eigenlijk tot de Friese stellen waarvoor geen eerste klas vereist is, maar de tijdelijk in dit stel verblijvende B 3211 zal spoedig weer in de 3211 voor de Groninger lijnen terugkeren en wordt daarom al voorzien van eerste klas. |
![]() | Nadat op 12 september 2000 de motor van de 3223 tussen Buitenpost en Grijpskerk ontplofte, werden de onbeschadigde Bz 3223 en B 3211 tot een tijdelijke 3223 geformeerd, waarvan hier een detail van het op merkwaardige wijze aangebrachte nummer 3223 op de oorspronkelijke B 3211.
|
![]() | Het interieur van NoordNed B 3213 krijgt in Leeuwarden een andere indeling voor de tweede klas en wordt voorzien van 20 zitplaatsen eerste klas. |
![]() | NoordNed 3201 en 3203 staan op de containerterminal in Leeuwarden om voor de inzet op de Groninger lijnen te worden voorzien van twintig zitplaatsen eerste klas in de B. Verder wordt het tweede klas interieur wat compacter opgesteld om meer zitplaatsen aan te kunnen bieden. |