Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Foto's per jaar

De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017 
 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

3218 te Scheemda

Arriva 3218 vertrekt uit Scheemda als stoptrein van Nieuweschans naar Groningen.
18 maart 2006, © Niels Karsdorp.

3104 en 3115 te Leeuwarden

Arriva 3104 staat op spoor 1 in Leeuwarden gereed als stoptrein naar Stavoren. Arriva 3115, welke daarachter staat, blijft in Leeuwarden.
18 maart 2006, © Niels Karsdorp.

3109 te Leeuwarden

Arriva 3109 staat op spoor 1 in Leeuwarden te wachten op vertrek naar Stavoren.
18 maart 2006, © Niels Karsdorp.

Interieur balkon B 3205

Interieur van het grote balkon van Arriva B 3205 te Groningen.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

Interieur balkon B 3205

Interieur van het grote balkon van Arriva B 3205 te Groningen.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

Interieur balkon Bz 3205

Interieur van het grote balkon van Arriva Bz 3205 te Groningen.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

Koppeling Bz 3205

Detail van de koppeling op Arriva Bz 3205 te Groningen.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

3227 en 4240 te Groningen

In Groningen staat op de voorgrond Arriva Wadloper 3227 gereed als stoptrein naar Leeuwarden en op de achtergrond staat NSR Koploper 4240 gereed als stoptrein naar Zwolle.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

3205 bij Groningen

Arriva 3205 heeft zojuist Groningen verlaten op weg naar Winschoten.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

3214 te Groningen

Arriva 3214, nog voorzien van logo's van NoordNed!, staat op spoor 2a te Groningen gereed voor vertrek naar Delfzijl.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

3214 te Groningen

Arriva 3214 vertrekt uit Groningen als stoptrein naar Delfzijl.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

Aircokast op dak B 3210

Detail van de aircokast op het dak van Arriva B 3210, te Groningen.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

3203 te Groningen

Arriva 3203 op het opstelterrein te Groningen. Links staan voor de 3217 en daarachter de 3206.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

Dakventilatie op 3217

Detail van de dakventilatie op Arriva 3217 te Groningen.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

3227 en 3449 te Zuidhorn

Te Zuidhorn kruisen de stoptreinen tussen Groningen en Leeuwarden. Links staat Arriva Wadloper 3227 als stoptrein naar Groningen en rechts staat Arriva 3449 als stoptrein naar Leeuwarden.
8 april 2006, © Niels Karsdorp.

3231 met taps toelopende reclamebaan

Arriva 3231 met taps toelopende reclamebaan (links) te Groningen.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3202 te Groningen

Arriva 3202 passeert de werkzaamheden aan de westelijke ringweg te Groningen als stoptrein van Delfzijl naar Groningen.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3112 + 3201 te Groningen

Arriva 3112 + 3201 passeren de werkzaamheden aan de westelijke ringweg te Groningen als stoptrein van Roodeschool naar Groningen.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3218 te Groningen

Arriva 3218 passeert de werkzaamheden aan de westelijke ringweg te Groningen als stoptrein van Groningen naar Delfzijl.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3221 + 3109 te Groningen

Arriva 3221 + 3109 hebben station Groningen verlaten als stoptrein naar Roodeschool. Op de achtergrond is het complex van Theodorus Niemeyer te zien.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

Koppeling Bz 3224

Detail van de koppeling op Arriva Bz 3224.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

Motordraaistel Bz 3224

Motordraailstel onder Arriva Bz 3224, te Groningen.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3224 zonder PRIL afscherming

Verwijderde PRIL geluidswerende afschermkappen om de apparatuur van Arriva Bz 3224. De ophanghaken van de afschermkappen zijn nog te zien.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

Loopdraaistel Bz 3224

Loopraailstel onder Arriva Bz 3224, te Groningen.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

Bakovergang 3224

Detail van de bakovergang tussen Bz en B 3224 van Arriva, te Groningen.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3105 en 3224 te Groningen

Even buiten het station van Groningen passeren Arriva 3105 + 3111 (+ 3231) als stoptrein naar Leeuwarden Arriva 3219 + 3224 als versterkingsmaterieel voor de dienst naar Delfzijl. Om de sporen 1a, 2a en 3a vanaf het emplacement te bereiken wordt hier kop gemaakt.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3203 + 3215 te Groningen

Arriva 3203 + 3215 hebben het station van Groningen verlaten op weg naar Roodeschool.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3216 + 3226 te Groningen

Arriva 3216, voorzien van reclame voor het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum te Zuidbroek, + 3226 verlaten Groningen op weg als stoptrein naar Leeuwarden.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

3218 + 3219 te Groningen

Arriva 3218 + 3219 onderweg als stoptrein naar Delfzijl zijn zojuist vertrokken uit Groningen.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

Verwijderde logo

Verwijderde NS en NoordNed logo's op de zijwand van Arriva 3114.
10 april 2006, © Niels Karsdorp.

Nummer, naam en logo op 3102

Details nummer, naam "Veenexxpres" en Connexxion logo op de 3102 te Almelo.
6 mei 2006, © Rob Thijs.

3209 na botsing te Dronrijp

Op 5 juni 2006 botste Arriva 3209 bij Dronrijp op een hooiwagen achter een tractor, waarbij de 3209 aanzienlijke schade op liep.
5 juni 2006, © Peter Boere.

3209 na botsing te Dronrijp

Op 5 juni 2006 botste Arriva 3209 bij Dronrijp op een hooiwagen achter een tractor, waarbij de 3209 aanzienlijke schade op liep.
5 juni 2006, © Peter Boere.

3209 na botsing te Dronrijp

Het uitzicht vanuit de beschadigde cabine van Arriva 3209 na botsing met een hooiwagen bij Dronrijp.
5 juni 2006, © Peter Boere.

3225 en 614 066-9 te Nieuweschans

Arriva 3225 vertrekt uit Nieuweschans als stoptrein naar Groningen, terwijl DB Regio 614 066-9 nog staat te wachten om naar te vertrekken.
24 juni 2006, © Niels Karsdorp.

3201 nabij Nieuw Beerta

Arriva 3201 is zojuist uit Nieuweschans vertrokken naar Groningen en passeert Nieuw Beerta (tussen Nieuweschans en Winschoten).
24 juni 2006, © Niels Karsdorp.

3102 tussen Vriezenveen en Aadorp

Connexxion 3102 nadert het viaduct van de N36 tussen Vriezenveen en Aadorp als stoptrein van Mariënberg naar Almelo.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3102 te Daarlerveen

Connexxion 3102 tijdens de stop te Daarlerveen als stoptrein van Almelo naar Mariënberg.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3102 te Vroomshoop

Connexxion 3102 passeert de spoorbrug over het Overijssels Kanaal bij Vroomshoop op weg naar Almelo.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3102 tussen Aadorp en Vriezenveen

Connexxion 3102 nadert opnieuw het viaduct van de N36 tussen Aadorp en Vriezenveen, nu echter van de andere kant en op weg naar Mariënberg.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3203 nabij Beerta

Arriva 3203 passeert een overweg nabij Beerta (tussen Winschoten en Nieuweschans) als stoptrein 30441 van Groningen naar Nieuweschans. Het huisje en de bomen breken het kale Groningse landschap een beetje.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3203 nabij Beerta

Arriva 3203 komt als stoptrein 30460 terug uit Nieuweschans naar Groningen en passeert een korenveld nabij Beerta (tussen Nieuweschans en Winschoten). Bij het verwijderen van de NoordNed logo's zijn de de oude NS logo's mee verwijderd. Door de achtergebleven lijmresten van de NoordNed logo's zijn de contouren van de NS logo's zichtbaar geworden.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3203 nabij Zuidbroek

Even later passeert Arriva 3203, nog steeds als stoptrein 30460 van Nieuweschans naar Groningen, een oud huisje nabij Zuidbroek.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 te Scheemda

De 25 jaar oude Arriva 3201 is als sneltrein 30462 onderweg van Winschoten naar Groningen en staat langs spoor 2 te Scheemda te wachten op vertrek.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3208 en 6411 te Scheemda

Links komt Arriva 3208 binnen op spoor 1 te Scheemda als sneltrein 30447 van Groningen naar Nieuweschans, terwijl rechts op spoor 2 Railion's 6411 met goederentrein 45766 van naar Onnen staat te wachten. Spoor 1 van Scheemda wordt alleen bij kruisingen gebruikt, normaal maken de treinen in beide richtingen gebruik van spoor 2.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3116 + 3114 te Westerlee

Arriva 3116 + 3114 passeren Westerlee (tussen Winschoten en Scheemda) als stoptrein 30464 van Nieuweschans naar Groningen.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3203 te Tranendal

Arriva 3203 is onderweg als stoptrein 30468 van Nieuweschans naar Groningen en passeert een schuurtje aan de Napels West te Tranendal (tussen Winschoten en Scheemda).
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3116 + 3114 nabij Beerta

Arriva 3116 + 3114 passeren het kale Groningse landschap nabij Beerta (tussen Nieuweschans en Winschoten) als stoptrein 30472 van Nieuweschans naar Groningen.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

301 en 3114 + 3116 te Nieuweschans

Bijna 25 jaar na aflevering van de eerste Wadloper 3201 (op 20 augustus 1981) werd op 8 augustus 2006 de eerste voor Arriva afgeleverd. Links staat de fabrieksnieuwe 301 op spoor 2 te Nieuweschans, terwijl op spoor 1 de Wadlopers 3114 + 3116 als stoptrein 30461 uit Groningen komen binnengereden.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3116 + 3114 en 301 te Nieuweschans

Nadat de machinist is omgelopen staan Arriva Wadlopers 3116 + 3114 als stoptrein 30480 naar Groningen gereed op spoor 1 te Nieuweschans, terwijl de zojuist afgeleverde fabrieksnieuwe 301 op spoor 2 staat te wachten op doorreis naar Leeuwarden.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3116 + 3114 te Nieuweschans

Na de drukte rond het station wegens de presentatie van de nieuwe Arriva 301, is het twee uur later weer als vanouds rustig op het station van Nieuweschans als de Arriva 3116 + 3114 op spoor 1 staan te wachten op vertrek als stoptrein 30488 naar Groningen.
8 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3205 te Amersfoort

De herstelde Arriva 3205 keert op eigen kracht terug van Haarlem naar Groningen en passeert daarbij het rangeerterrein Bokkeduinen te Amersfoort.
16 augustus 2006, © Nico Lollinga.

3102 te Almelo

Connexxion 3102 staat onder de kap van Almelo op spoor 3 gereed om als trein 31035 naar Mariënberg te vertrekken.
17 augustus 2006, © Tom Stoffels.

Jan gaat het jubileumbord ophangen

Jan Kerkstra heeft het jubileumbord voorzien van touw en gaat het bord op de kop van de 3201 hangen.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Rik en Tim voorzien de koersborden van een laag f

Tim heeft twee koersborden gemaakt. Samen met Rik worden deze voorzien van een laag beschermende folie.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Tim hangt het koersbord aan de 3201

Tim hangt een van de twee koersborden aan de 3201.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 te Leeuwarden

Op 20 augustus 2006 werd in Leeuwarden gevierd dat de 3201 op de dag af precies 25 jaar geleden, op 20 augustus 1981, als eerste Wadloper na aflevering naar Nederland kwam. Het stel werd versierd met slingers en borden.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 te Leeuwarden

Op 20 augustus 2006 werd in Leeuwarden gevierd dat de 3201 op de dag af precies 25 jaar geleden, op 20 augustus 1981, als eerste Wadloper na aflevering naar Nederland kwam. Het stel werd versierd met slingers en borden.
Op de achtergrond staan Arriva 3112 en een onbekend tweetje.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 te Leeuwarden

Op 20 augustus 2006 werd in Leeuwarden gevierd dat de 3201 op de dag af precies 25 jaar geleden, op 20 augustus 1981, als eerste Wadloper na aflevering naar Nederland kwam. Het stel werd versierd met slingers en borden.
De koppelingsplaat is reeds van de koppeling gehaald om gecombineerd met de 3446 naar Groningen te gaan rijden.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Koersbord op de 3201

Een van de koersborden op de 3201.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Koersbord op de 3201

Het andere koersbord op de 3201.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

De versierde 3201

Behalve de buitenkant werd ook de binnenkant van de 3201 versierd met slingers. Zelfs op het toilet.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 en 301 te Groningen

Arriva Wadloper 3201, op deze dag precies 25 jaar in Nederland, staat op spoor 4a in Groningen te wachten om te worden afgerangeerd. Op de achtergrond staat Arriva's nieuwste aanwinst 301.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 en 3446 te Groningen

Arriva Wadloper 3201 is gekoppeld met Arriva 3446 als stoptrein 30229 van Leeuwarden naar Groningen gereden, waar de 3201 zal worden afgerangeerd, waarna de 3446 weer solo naar Leeuwarden zal vertrekken. Met het bord op het perron wordt herdacht dat de 3201 op de dag af 25 jaar geleden als eerste Wadloper in Nederland aan kwam.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 te Groningen

Arriva 3201 met daarachter de Arriva 3229 op spoor 3a te Groningen. Op het perron staan het bord en de koersborden die eraan herinneren dat de 3201 op deze dag precies 25 jaar in Nederland is.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Groepsfoto met de 3201

Een groepsfoto van de deelnemers aan het jubileum van de 3201.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 wordt ontdaan van versiering

Na afloop van het jubileum werd alle aangebrachte versiering uit het interieur weer keurig opgeruimd.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3201 te Groningen

Internationale diensten voor de Wadlopers? Arriva 3201 is bij wijze van grap te Groningen voorzien van een koersbord van de, overigens niet meer bestaande, internationale trein Neptun van Dresden in Duitsland naar København in Denemarken.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Arriva logo op B 3229

Een detail foto van het Arriva logo op de B 3229 te Groningen.
De 3229 is als enige Wadloper voorzien van Arriva logo. Op de andere bak prijkt nog het NoordNed logo.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Geopende kast op balkon Bz 3201

Een kijkje in de geopende apparatenkast op het balkon van Arriva Bz 3201 te Groningen.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Fietsenrek op balkon Bz 3201

Een detail foto van het fietsenrek op het balkon van Arriva Bz 3201 te Groningen.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Eigenaarsplaatje in de 3201

Een groot deel van de treinen in Nederland, waaronder ook de Wadlopers, zijn eigendom van NS Financial Services Company, vanwaar ze door diverse vervoerders worden geleasd. Op dit plaatje boven de cabinedeur op het balkon van Arriva Bz 3201 staat dat dit treinstel eigendom is van NS Financial Services Company.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3107 + 3110 + 3111 te Harlingen Haven

Drie Arriva Wadloper motorrijtuigen 3107 + 3110 + 3111 staan in Harlingen Haven gereed voor de terugreis naar Leeuwarden als stoptrein 30162.
20 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3109 + 3230 te Hilversum

De beschadigde 3109 is onderweg naar het revisiebedrijf Haarlem voor herstel van botsschade. Omdat een Wadlopertrein buiten de reguliere baanvakken uit minstens 2 bakken dient te bestaan, rijdt de 3230 mee. Hier komen de Arriva 3109 + 3230 door Hilversum.
22 augustus 2006, © Rens Bloom.

3109 + 3230 te Hilversum

Arriva 3109 + 3230 zijn in Hilversum onderweg naar het revisiebedrijf Haarlem, waar de beschadigde 3109 zal worden hersteld van botsschade. Omdat een Wadlopertrein buiten de reguliere baanvakken uit minstens 2 bakken dient te bestaan, rijdt de 3230 mee.
22 augustus 2006, © Rens Bloom.

3202 en 303 te Zuidbroek

Links vertrekt Arriva Wadloper 3202 als trein 30442 van Nieuweschans naar Groningen uit Zuidbroek terwijl rechts de gloednieuwe Arriva 303 proefritten tussen Groningen en Zuidbroek uitvoert.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3218 te Zuidbroek

Arriva 3218 nadert het station van Zuidbroek als stoptrein 30427 van Groningen naar Nieuweschans.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3202 te Zuidbroek

Arriva 3202 passeert de spoorbrug bij Zuidbroek als stoptrein 30431 van Groningen naar Nieuweschans.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3202 te Zuidbroek

Een uurtje later komt Arriva 3202 terug uit Nieuweschans als trein 30431 naar Groningen wederom door Zuidbroek.
Nog altijd bezit de Bz 3202 twee blauwe ringen rond de frontseinen uit de tijd van voor de verbouwing.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3202 te Zuidbroek

Detail van de kop van de Bz 3202 met twee blauwe ringen rond de frontseinen, een stille herinnering uit de tijd van voor de verbouwing.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

303 en 3218 te Zuidbroek

Arriva 303 is met een proefrit onderweg van Scheemda naar Groningen en kruist op het station van Zuidbroek met Arriva Wadloper 3218 onderweg als trein 30435 van Groningen naar Winschoten.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3214 en 3203 te Zuidbroek

Kwart voor het hele uur kruisen de stoptreinen tussen Groningen en Nieuweschans ekaar te Zuidbroek. Links komt Arriva 3214 als trein 30452 naar Groningen binnen terwijl rechts Arriva 3203 als trein 30437 naar Nieuweschans op het punt staat te vertrekken.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3207 te Leeuwarden

Arriva 3207 + 3117 vertrekken als trein 30049 naar Stavoren uit Leeuwarden.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3113 te Leeuwarden

Arriva 3113 staat op spoor 5b te Leeuwarden gereed om achterop trein 30251 naar Groningen bijgeplaatst te worden.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3103 + 3225 en 3447 te Groningen

Na aankomst van Arriva 3447 als sneltrein 30357 uit Leeuwarden op spoor 3a te Groningen, vertrekken Arriva Wadlopers 3103 + 3225 als stoptrein 30274 vanaf spoor 4a naar Leeuwarden.
De 3103 bezit nog de originele NS logo's en is zelfs nimmer van NoordNed logo's voorzien geweest.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

Detail Bz 3217

De deur naar de bakovergang van Arriva Bz 3217 heeft nog het oude houtnerfmotief in plaats van het moderne donkerblauw.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3222 te Groningen

De groene Arriva 3222, inmiddels voorzien van een gele baanruimer op de Bz staat afgerangeerd achterop het emplacement van Groningen.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3222 te Groningen

De groene Arriva 3222, inmiddels voorzien van een gele baanruimer op de Bz staat afgerangeerd achterop het emplacement van Groningen.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3222 te Groningen

De groene Arriva 3222, inmiddels voorzien van een gele baanruimer op de Bz staat afgerangeerd achterop het emplacement van Groningen.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

ex Museumloper 3216 te Groningen

Na het verwijderen van de reclamestickers voor het Noord Nederlands-Trein & Tram Museum van de Arriva 3216 zijn de namen "Museumloper" blijven zitten.
30 augustus 2006, © Niels Karsdorp.

3217 + 3219 te Hilversum

De van botsschade herstelde Arriva 3219 is door Arriva 3217 uit Haarlem opgehaald en komen hier door Hilversum onderweg naar Onnen, waar de 3219 verder voltooid zal worden.
22 september 2006, © Rens Bloom.

3217 + 3219 te Hilversum

De van botsschade herstelde Arriva 3219 zit weer strak in de lak, en komt hier achter Arriva 3217 door Hilversum onderweg van Haarlem naar Onnen, waar de 3219 verder voltooid zal worden.
22 september 2006, © Rens Bloom.

3208 te Harlingen Haven

Arriva 3208 arriveert in Harlingen Haven als stoptrein uit Leeuwarden.
1 oktober 2006, © Robert Stremming.

3101 + 3102 bij Geerdijk

Tijdens het 100 jarig bestaan van de lijn Almelo - Marienberg, was het mogelijk om de beide Veenexxpressen van Connexxion in 1 trein te fotograferen. De 3101 en de 3102 naderen Geerdijk als stoptrein van Mariënberg naar Almelo.
30 oktober 2006, © Erwin Davids.

3222 te Venlo

De toekomstige Maashopper 3222, nog in de NoordNed groene kleurstelling, op spoor 6 in Venlo ten behoeve van proeven en instructie voor Veolia.
5 december 2006, © Simon Bruggeling.

3222 te Venlo

De groene toekomstige Maashopper 3222 op spoor 2 te Venlo ten behoeve voor proeven en instructie voor Veolia.
5 december 2006, © Mat Peeters.

3222 te Venlo

De groene toekomstige Maashopper 3222 op spoor 2 te Venlo ten behoeve voor proeven en instructie voor Veolia.
5 december 2006, © Mat Peeters.

3103+3106 en 3111+3119 te Venray

Op de eerste dag van de exploitatie door Veolia staan de "Maashoppers" 3103 + 3106 als stoptrein 32229 van Nijmegen naar Roermond op spoor 1 te Venray. Op de achtergrond staan de 3111 + 3119 als tegentrein 32230 op spoor 2.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3105 + 3107 bij Holthees

Veolia Maashoppers 3105 + 3107 passeren Holthees (tussen Vierlingsbeek en Venray) als stoptrein 32231 van Nijmegen naar Roermond.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3227 + 3108 te Vierlingsbeek

De gele Maashoppers zijn bij Veolia voorzien van witte stickers met het logo van Veolia. De 3227 (links) + 3108 (rechts, met logo) staan als stoptrein 32232 van Roermond naar Nijmegen op de van Boxmeer naar Vierlingsbeek verplaatste kruising met de tegentrein te wachten.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3222 en 3108 te Vierlingsbeek

Veolia 3222 nadert Vierlingsbeek als stoptrein 32233 van Nijmegen naar Roermond en passeert de 3227 + 3108 als tegentrein 32232 van Roermond naar Nijmegen. Normaal kruisen de treinen elkaar in Boxmeer, maar vanwege een vertraging van de trein naar Nijmegen is de kruising verplaatst naar Vierlingsbeek.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3119 + 3111 bij Tuuthees

Veolia 3119 + 3111 passeren Tuuthees (tussen Boxmeer en Vierlingsbeek) als stoptrein 32235 van Nijmegen naar Roermond.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3108 + 3227 te Vierlingsbeek

Veolia 3108 + 3227 rijden het station van Vierlingsbeek binnen als stoptrein 32237 van Nijmegen naar Roermond.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3107 + 3105

Veolia 3107 + 3105 te Oostrum (bij Venray) als 25 minuten vertraagde stoptrein 32238 van Roermond naar Nijmegen, op de achterkant gezien.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3222 te Smakt

Veolia 3222, op de achterkant gezien, passeert het dorpje Smakt (tussen Venray en Vierlingsbeek) als stoptrein 32240 van Roermond naar Nijmegen met 10 minuten vertraging.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3105 + 3107 te Smakt

Nog steeds met 25 minuten vertraging komen Veolia 3105 + 3107 als trein 32243 van Nijmegen terug naar Roermond bij het passeren van Smakt (tussen Vierlingsbeek en Venray) in het laatste licht van de dag.
10 december 2006, © Niels Karsdorp.

3227 + 3111 te Katwijk

Veolia 3227 + 3111 passeren de spoorbrug over de Maas te Katwijk (tussen Mook en Cuijk) als trein 32227 van Nijmegen naar Roermond.
17 december 2006, © Niels Karsdorp.

3106 + 3110 + 3117 te Katwijk

Veolia 3106 (met WadFietser bestickering) + 3110 + 3117 naderen de spoorbrug over de Maas te Katwijk (tussen Cuijk en Mook) als trein 32226 van Roermond naar Nijmegen.
17 december 2006, © Niels Karsdorp.

3105 en 3103 te Venray

Te Venray staan links Veolia 3105 + 3108 + 3119 als trein 32229 van Nijmegen naar Roermond te wachten op het passeren van de tegentrein, bestaande uit de (niet zichtbare 3224 +) 3103 als trein 32230 van Roermond naar Nijmegen.
17 december 2006, © Niels Karsdorp.

3107 + 3110 + 3106 nabij Oirlo

Veolia 3107 + 3110 + 3106 passeren Oirlo (tussen Venray en Blerick) als trein 32231 van Nijmegen naar Roermond.
17 december 2006, © Niels Karsdorp.

3214 en 232 te Groningen

Arriva Wadloper 3214 nadert eindstation Groningen als stoptrein 30243 uit Leeuwarden.
Links staat Arriva 232 opgesteld.
Rechts nadert Arriva Wadloper 3213 als stoptrein 30660 uit Delfzijl.
30 december 2006, © Niels Karsdorp.


De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017 
 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 24 augustus 2017
Meer zullen nog volgen


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.