Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Foto's per jaar

De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017  2018  2019 
 2020 
 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

3115 + 3104 te Groningen

Arriva 3115 (met Wadfietser bestickering) + 3104 op het opstelterrein te Groningen.
Rechts ernaast staat Arriva 3228.
Rechtsachter staat Arriva's 236 en is nog de kop van de 234 te zien.
3 februari 2007, © Niels Karsdorp.

3201 en 3206 te Groningen

Arriva 3201 en 3206 onder het Emmaviaduct te Groningen.
3 februari 2007, © Niels Karsdorp.

3113 + 3109 + 3112 te Zuidhorn

Drie van de zes laatste Wadloper motorwagens bij Arriva, de 3113 + 3109 + 3112, naderen Zuidhorn als stoptrein 30227 van Leeuwarden naar Groningen.
5 februari 2007, © Niels Karsdorp.

Interieur 3112

Het interieur van Arriva 3112, gezien in de richting van het balkon met toilet.
5 februari 2007, © Niels Karsdorp.

3201 en 3112 + 3109 + 3113 te Groningen

Op spoor 4a te Groningen staan de Arriva 3112 + 3109 + 3113 gereed als stoptrein 30246 naar Leeuwarden.
Links op spoor 2a staat Arriva 3201 gereed als stoptrein 30633 naar Delfzijl.
5 februari 2007, © Niels Karsdorp.

3112 + 3109 + 3113 te Groningen

Drie van de zes zich nog bij Arriva bevindende Wadloper motorrijtuigen, de 3112 + 3109 + 3113, staan op spoor 4a te Groningen gereed voor vertrek naar Leeuwarden.
5 februari 2007, © Niels Karsdorp.

3115 te Groningen

Een vierde Wadloper motorrijtuig van Arriva, de 3115 met Wadfietser bestickering, staat op het opstelterrein van Groningen aan de depotvoeding.
5 februari 2007, © Niels Karsdorp.

Details op 3118

De 3118 bevat nog restanten van stickers met de tekst "NS/Special Railinfrabeheer Groningen-Leeuwarden". Tevens valt op de opschriften te lezen dat het stel in 1983 voor het laatst geschilderd is (op de koppen na, dan).
18 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3118 + 3222 te Nijmegen

Veolia 3118 + 3222 staan op spoor 35 te Nijmegen gereed om als trein 32245 naar Roermond.
18 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3208 nabij Tegelen

Veolia 3208 nadert Tegelen als trein 32229 van Nijmegen naar Roermond.
25 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3224 en 151 101-3 te Venlo

Veolia 3224, als trein 32233 van Nijmegen naar Roermond, passeert de uitrustende 151 101-3 van Railion Deutschland te Venlo.
25 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3202 + 3118 te Cuijk

Veolia 3202 + 3118 rijden het station van Cuijk binnen als trein 32243 van Nijmegen naar Roermond.
25 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3103 + 3111 te Cuijk

Veolia 3103 + 3111 zijn als trein 32242 onderweg van Roermond naar Nijmegen en rijden hier het station van Cuijk binnen.
25 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3114 + 3210 te Molenhoek

Veolia 3114 + 3210 passeren Molenhoek (tussen Cuijk en Nijmegen) als trein 32244 van Roermond naar Nijmegen.
25 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3111 + 3103 te Molenhoek

Veolia 3111 + 3103 zijn als trein 32247 van Nijmegen onderweg naar Roermond en passeren Molenhoek (tussen Nijmegen en Cuijk).
25 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3205 bij Oudega

Een tuinman kijkt toe hoe Arriva 3205 als trein 30035 van Leeuwarden naar Stavoren voorbij rijdt in de buurt van Oudega (tussen IJlst en Workum).
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3204 te Sneek

Vijf minuten te vroeg komt Arriva 3204 als trein 30037 uit Leeuwarden binnen op de eindbestemming Sneek.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3205 te Nijezijl

Arriva 3205 passeert de spoorbrug over de Wijde Wijmerts te Nijezijl (tussen Workum en IJlst) als trein 30054 van Stavoren naar Leeuwarden.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3213 te Nijezijl

Arriva 3213 is als trein 30039 onderweg van Leeuwarden naar Stavoren en passeert de spoorbrug over de Wijde Wijmerts te Nijezijl (tussen IJlst en Workum).
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3204 te Sneek

Arriva 3204 passeert de laatste brug en overweg voor eindbestemming Sneek, komende als trein 30041 uit Leeuwarden.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3205 tussen Sneek en IJlst

Door een wisselstoring heeft Arriva 3205, als trein 30043 van Leeuwarden naar Stavoren, vanaf Sneek een vertraging van 30 minuten opgelopen, maar is dan alsnog richting IJlst vertrokken.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3213 te Sneek

Nadat de vertraagde tegentrein in Sneek is gearriveerd is het wachten op het omzetten van het wissel voordat Arriva 3213 met 20 minuten vertraging als trein 30047 uit Leeuwarden de rit naar Stavoren mag vervolgen.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3206 te Scharnegoutum

Arriva 3206 is als trein 30051 onderweg van Leeuwarden naar Stavoren en passeert Scharnegoutum (tussen Mantgum en Sneek Noord).
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3213 + 3204 nabij Bozum

Wegens de door een wisselstoring opgelopen vertraging is trein 30066 van Stavoren naar Leeuwarden, gereden door de 3213, te Sneek opgeheven. Na een rangeerbeweging waarbij de als trein 30053 uit Leeuwarden aangekomen 3204 achter (!) de 3213 is aangekoppelt is het duo 3213 + 3204 als trein 30068 vertrokken naar Leeuwarden, bij doorkomst langs Bozum (tussen Sneek Noord en Mantgum).
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3205 nabij Bozum

Arriva 3205 rijdt langs Bozum (tussen Mantgum en Sneek Noord) als trein 30055 van Leeuwarden naar Stavoren.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3204 nabij Scharnegoutum

Arriva 3204 passeert een boerderij nabij Scharnegoutum (tussen Mantgum en Sneek Noord) als trein 30057 van Leeuwarden naar Sneek.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3206 tussen Bozum en Scharnegoutum

Arriva 3206 passeert een boerderij tussen Bozum en Scharnegoutum (tussen Mantgum en Sneek Noord) als trein 30059 van Leeuwarden naar Stavoren. De ezels kijken toe wat de fotograaf aan het doen is...
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3217 te Nijezijl

Arriva 3217 passeert de spoorbrug over de Wijde Wijmerts te Nijezijl (tussen Workum en IJlst) als trein 30038 van Stavoren naar Leeuwarden.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3217 te Stavoren

Arriva 3217 is als stoptrein 30027 uit Leeuwarden aangekomen op de eindbestemming Stavoren.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3217 te Stavoren

Arriva 3217 vertrekt uit Stavoren als stoptrein 30046 naar Leeuwarden.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3219 te Koudum-Molkwerum

Arriva 3219 passeert een spoorbruggetje bij de halte Koudum-Molkwerum als stoptrein 30031 van Leeuwarden naar Stavoren.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3217 nabij Hindeloopen

Arriva 3217 passeert een spoorbrug nabij Hindeloopen als stoptrein 30035 van Leeuwarden naar Stavoren.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3219 te Workum

Arriva 3219 passeert de jachthaven van Workum als stoptrein 30039 van Leeuwarden naar Stavoren.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3219 nabij IJlst

Arriva 3219 passeert een boerderij tussen Sneek en IJlst als stoptrein 30058 van Stavoren naar Leeuwarden.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3217 nabij Hindeloopen

Ook in Friesland zijn bloembollenvelden te vinden, zoals hier in de buurt van Hindeloopen, waar Arriva 3217 als stoptrein 30062 van Stavoren naar Leeuwarden aan voorbij rijdt.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3219 nabij Hindeloopen

Statige boerderijen zijn in Friesland genoeg nabij het spoor te vinden. Arriva 3219 passeert een boerderij tussen Hindeloopen en Koudum-Molkwerum als stoptrein 30047 van Leeuwarden naar Stavoren.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3219 nabij Hindeloopen

Een paard graast rustig verder als Arriva 3219 als stoptrein 30055 van Leeuwarden naar Stavoren over de spoorbrug nabij Hindeloopen passeert.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3219 nabij Hindeloopen

Het jaar 2007 is wellicht het laatste jaar dat een Wadloper in combinatie met een bloembollenveld is te zien, uitgezonderd eventuele toekomstige museumritten. Arriva 3219 passeert een bloembollenveld nabij Hindeloopen als stoptrein 30074 van Stavoren naar Leeuwarden.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3217 nabij Workum

Arriva 3217 passeert een typische Friese schuit nabij Workum als stoptrein 30059 van Leeuwarden naar Stavoren.
1 april 2007, © Niels Karsdorp.

3203 te Sauwerd

Arriva 3203 passeert het kruiswissel te Sauwerd als trein 30648 van Delfzijl te Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3229 en 3203 te Sauwerd

Kruising van de Arriva 3229 als trein 30635 van Groningen naar Delfzijl en Arriva 3203 als trein 30648 van Delfzijl naar Groningen te Sauwerd.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3115 + 3112 te Sauwerd

Arriva 3115 + 3112 rijden non-stop door Sauwerd als trein 30548 van Roodeschool naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3201 te Baflo

Arriva 3201 vertrekt als trein 30552 van Roodeschool naar Groningen uit Baflo met links het voormalige stationsgebouw.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3115 + 3112 te Uithuizen

Arriva 3115 + 3112 passeren een riante boerderij te Uithuizen als trein 30556 van Roodeschool naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3115 + 3112 te Warffum

Arriva 3115 + 3112 zijn zojuist uit Warffum vertrokken als trein 30556 van Roodeschool naar Groningen en passeren een bruggetje.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3201 te Usquert

Arriva 3201 passeert een veld met schapen en lammetjes bij Usquert als trein 30543 van Groningen naar Roodeschool.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3201 te Usquert

Na een korte stop op het eindpunt Roodeschool komt Arriva 3201 na een half uurtje weer terug in Usquert als trein 30560 naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3201 bij Oosternieland

Arriva 3201 passeert een windmolen in de buurt van Oosternieland (tussen Roodeschool en Uithuizermeeden) als trein 30568 van Roodeschool naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3115 + 3112 te Uithuizermeeden

Arriva 3115 + 3112 rijden Uithuizermeeden binnen als trein 30572 van Roodeschool naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3201 te Roodeschool Aansluiting

Arriva 3201 is zojuist uit Roodeschool vertrokken als trein 30576 naar Groningen en passeert Roodeschool Aansluiting, waar het spoor naar de Eemshaven (links) aftakt van de lijn naar Roodeschool (rechts).
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3201 bij Westerhorn

Arriva 3201 tussen de akkers bij Westerhorn (tussen Usquert en Warffum) als trein 30576 van Roodeschool naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3229 bij Adorp

Arriva 3229, met Arriva logo op de B (rechts) en NoordNed logo op de Bz (links), passeert een boerderij bij Adorp (tussen Sauwerd en Groningen Noord) als trein 30576 van Delfzijl naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3201 bij Adorp

Arriva 3201, nog altijd met reclame voor het Algemeen Dagblad op de Bz, passeert een weiland bij Adorp (tussen Sauwerd en Groningen Noord) als trein 30676 van Roodeschool naar Groningen.
7 april 2007, © Niels Karsdorp.

3220 bij Groningen Noord

Arriva 3220 passeert de Walfridusbrug over het Van Starkenborghkanaal bij Groningen Noord als trein 30551 van Groningen naar Roodeschool.
8 april 2007, © Niels Karsdorp.

3203 bij Groningen Noord

Arriva 3203 komt als trein 30664 van Delfzijl naar Groningen over de Walfridusbrug over het Van Starkenborghkanaal bij Groningen Noord.
8 april 2007, © Niels Karsdorp.

3226 te Eindhoven

Veolia Maashopper 3226 is als eerste stel in de huisstijlkleuren van Veolia bestickerd. De tekst "Nog 8 maanden" slaat op de tijd waarop het nieuwe materieel wordt verwacht. De 3226 staat hier in Eindhoven, waar de bestickering heeft plaats gevonden, en waar ook onderhoud aan het materieel wordt gepleegd.
14 april 2007, © André Schachtschabel.

3102 + 3430 te Hengelo

Een niet alledaagse combinatie van de Connexxion Veenexxpres 3102 met NSR 3430 te Hengelo. De 3430 werd gebruikt om de defecte 3102 de werkplaats te Hengelo in te duwen.
29 april 2007, © Mark de Koning.

3222 + 3106 + 3103 bij Beesel

Veolia 3222 + 3106 + 3103, gezien op de achterzijde, passeren Beesel als trein 32248 van Roermond naar Venlo. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
30 april 2007, © Niels Karsdorp.

3208 + 3225 bij Beesel

Veolia 3208 + 3225 passeren Beesel als trein 32243 van Venlo naar Roermond. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Nijmegen en Venlo.
30 april 2007, © Niels Karsdorp.

3202 + 3219 te Belfeld

Veolia 3202 + 3219 (nog voorzien van NoordNed logo's) passeren het voormalige station van Belfeld (tussen Tegelen en Reuver) als trein 32229 van Venlo naar Roermond. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
6 mei 2007, © Niels Karsdorp.

3226 + 3224 te Belfeld

Veolia 3226 (met de tekst "Nog 8 maanden") + 3224 passeren Belfeld (tussen Reuver en Tegelen) als trein 32234 van Roermond naar Venlo. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
6 mei 2007, © Niels Karsdorp.

3224 + 3226 nabij Reuver

Veolia 3224 + 3226 naderen Reuver als trein 32231 van Venlo naar Roermond. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
6 mei 2007, © Niels Karsdorp.

3202 + 3219 te Reuver

Veolia 3202 + 3219 rijden het station van Reuver binnen als trein 32233 van Venlo naar Roermond. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
6 mei 2007, © Niels Karsdorp.

3202 + 3219 en 3226 + 3224 te Reuver

Een kruising te Reuver met links de Veolia 3202 + 3219 als trein 32233 van Venlo naar Roermond en rechts de achterzijde van Veolia 3226 + 3224 als tegentrein 32236 van Roermond naar Venlo. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
6 mei 2007, © Niels Karsdorp.

3224 + 3226 nabij Swalmen

Veolia 3224 + 3226 naderen Swalmen als trein 32235 van Venlo naar Roermond. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
6 mei 2007, © Niels Karsdorp.

3226 + 3224 tussen Beesel en Reuver

Veolia 3226 + 3224 passeren een veld tussen Beesel en Reuver als trein 32258 van Roermond naar Venlo. Wegens uitgebreide werkzaamheden was er geen treinverkeer mogelijk tussen Venlo en Nijmegen.
6 mei 2007, © Niels Karsdorp.

3210 te Nijmegen

Veolia 3210 (met niet zichtbaar erachter nog de 3103) kwam niet op tijd tot stilstand op het kopspoor 35 te Nijmegen en boorde zich in het stootjuk.
4 juni 2007, © Job Teunissen.

1739 + 3215 + 3205 te Assen

NSR 1739 bracht de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3215 + 3205 van Onnen naar Amersfoort en vertrekt hier uit Assen. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
27 juni 2007, © Arthur Kamminga.

3203 te Mantgum

Arriva 3203 nadert Mantgum als trein 30031 van Leeuwarden naar Stavoren.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 en 3212 te Mantgum

Een kruising te Mantgum van links Arriva 3213 als trein 30033 van Leeuwarden naar Sneek en rechts Arriva 3212 als trein 30046 van Stavoren naar Leeuwarden.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 te Mantgum

Arriva 3213 vertrekt uit Mantgum als trein 30033 van Leeuwarden naar Sneek.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3212 en 3213 te Mantgum

Weer een kruising te Mantgum, nu met links Arriva 3212 als trein 30035 van Leeuwarden naar Stavoren en rechts Arriva 3213 als trein 30048 van Sneek naar Leeuwarden.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 nabij Jellum-Boxum

Arriva 3213 passeert de voormalige baanwachterswoning 3 te Jellum-Boxum (tussen Leeuwarden en Mantgum) als trein 30037 van Leeuwarden naar Sneek.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 en 239 te Leeuwarden

In Leeuwarden staat links Arriva Wadloper 3213 gereed om als trein 30041 naar Sneek te vertrekken, terwijl rechts Arriva 239 zojuist als trein 30154 uit Harlingen Haven is binnengekomen.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

241 en 3113 te Leeuwarden

Op het opstelterrein te Leeuwarden staat links Arriva 241 en rechts Arriva Wadlopers 3113, 3217 en 3115.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3115 te Leeuwarden

Arriva Wadfietser 3115 staat op het opstelterrein te Leeuwarden aan de lurk. Links is nog een deel van Arriva 236 zichtbaar.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

311 + 307 en 3212 te Leeuwarden

Rechts staan Arriva 311 + 307 op het opstelterrein te Leeuwarden als links Arriva Wadloper 3212 als trein 30054 uit Stavoren komt langsgereden.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3212 en 237 + 306 te Leeuwarden

Arriva Wadloper 3212 is zojuist uit Leeuwarden vertrokken als trein 30043 naar Stavoren en passeert de op het opstelterrein opgestelde 237 + 306.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3216 te Leeuwarden

Arriva 3216 komt als stoptrein 30256 uit Groningen aan op spoor 8 te Leeuwarden.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3216 te Leeuwarden

Arriva 3216 op spoor 8 te Leeuwarden.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 en 239 te Leeuwarden

Te Leeuwarden vertrekt links van spoor 1 Arriva Wadloper 3213 als trein 30045 naar Sneek, terwijl rechts op spoor 2 Arriva 239 gereed staat om als trein 30145 naar Harlingen Haven te vertrekken.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3203 en 319 te Leeuwarden

Een half uur later staat Arriva Wadloper 3203 op spoor 1 te Leeuwarden gereed als trein 30047 naar Stavoren naast Arriva 319 op spoor 2 als trein 30147 naar Harlingen Haven.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

312 en 3216 te Leeuwarden

Links vertrekt Arriva 312 als stoptrein 30247 naar Groningen vanaf spoor 5b uit Leeuwarden, terwijl rechts Arriva Wadloper 3216 op spoor 8 staat.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 te Leeuwarden

Arriva 3213 rijdt binnen op spoor 1 te Leeuwarden als trein 30060 uit Sneek.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 te Leeuwarden

Arriva 3213 staat op spoor 1 te Leeuwarden gereed om als trein 30049 naar Sneek te vertrekken.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

3213 te Mantgum

Arriva 3213 is als trein 30049 onderweg van Leeuwarden naar Sneek en maakt een stop op het station Mantgum.
30 juni 2007, © Niels Karsdorp.

1776 + 3221 + 3209 te

NSR 1776 sleept de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3221 + 3209 van Onnen naar Amersfoort door 't Harde. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
4 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1776 + 3221 + 3209 te Putten

Zo'n 40 minuten later komt hetzelfde konvooi van NSR 1776 met de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3221 + 3209 op sleeptouw van Onnen naar Amersfoort langs Putten. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
4 juli 2007, © Nico Lollinga.

1776 + 3221 + 3209 te Nijkerk

Kort daarna komt hetzelfde konvooi van NSR 1776 met de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3221 + 3209 op sleeptouw van Onnen naar Amersfoort door Nijkerk. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
4 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1776 + 3221 + 3209 te Nijkerk

NSR 1776 sleept de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3221 + 3209 van Onnen naar Amersfoort en passeert daarbij het stationsgebouw van Nijkerk. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
4 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3216 te Baars

Arriva 3216 passeert Baars (tussen Mantgum en Leeuwarden) als trein 30082 uit Stavoren. Na aankomst in Leeuwarden werd de 3216 afgerangeerd, en vertrok een naar Stavoren.
7 juli 2007, © Niels Karsdorp.

236 en 3213 te Mantgum

De allerlaatste kruising tussen een Wadloper en een te Mantgum. Links staat de 236 als trein 30057 van Leeuwarden naar Sneek. En rechts staat de 3213 als allerlaatste Wadloper in de reizigersdienst bij Arriva in trein 30070 van Stavoren naar Leeuwarden. Na aankomst in Leeuwarden werd de 3213 samen met de nog in Leeuwarden aanwezige 3216 en 3211 overgebracht naar Groningen.
9 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3108 + 3218 te Blerick

Veolia 3108 + 3218 passeren de loodsen van de voormalige wagenwerkplaats te Blerick als trein 32221 van Nijmegen naar Roermond.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3225 + 3114 te Venlo

Veolia 3225 + 3114 naderen Venlo als trein 32226 van Roermond naar Nijmegen.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3222 en 185 218-5 + 189 039-1 te Venlo

Veolia 3222 is als trein 32225 onderweg van Nijmegen naar Roermond passeert ten zuiden van station Venlo een rij opgestelde locomotieven van Railion Deutschland bestaande uit de 185 218-5 en 189 039-1.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3208 + 3105 en 185 218-5 te Venlo

Veolia 3208 + 3105 passeren de 185 218-5 van Railion Deutschland bij vertrek uit Venlo als trein 32229 van Nijmegen naar Roermond.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3108 + 3218 en 185 218-5 te Venlo

Links staat de 185 218-5 van Railion Deutschland met nog twee locs op een kopspoor te Venlo opgesteld als rechts Veolia 3108 + 3218 als trein 32233 van Nijmegen naar Roermond voorbij rijdt.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3222 te Meerlo-Tienraij

Veolia 3222 passeert het voormalige stationsgebouw van Meerlo-Tienray (tussen Venray en Blerick) als trein 32237 van Nijmegen naar Roermond.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3103 + 3208 te Belfeld

Veolia 3103 + 3208 passeren het voormalige stationsgebouw van Belfeld (tussen Reuver en Tegelen) als trein 32242 van Roermond naar Nijmegen.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3222 te Belfeld

Een half uur later passeert Veolia 3222 ook het voormalige stationsgebouw van Belfeld (tussen Reuver en Tegelen) als trein 32244 van Roermond naar Nijmegen.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

6404 + 3227 + 3223 bij Putten

Railio Nederland 6404 sleept de Veolia Maashoppers 3227 + 3223 langs Putten als trein 53582 van Onnen naar Venlo. Echter wegens problemen met de remmen kwam dit konvooi niet verder dan Geldermalsen.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

865 en 3223 te Geldermalsen

In Geldermalsen staat rechts Veolia Maashopper 3223 met Veolia logo over het NS logo heen geplakt en links Arriva Plan V 865 met Arriva logo over het NS logo geplakt.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

6404 + 3227 + 3223 te Geldermalsen

Railio Nederland 6404 was met de Veolia Maashoppers 3227 + 3223 als trein 53582 op weg van Onnen naar Venlo. Echter wegens problemen met de remmen is het konvooi gestrand in Geldermalsen.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

Detail koppeling tussen 6404 en 3227

Detail van de sleepkoppeling tussen Railion Nederland 6404 en Veolia 3227. Railion Nederland 6404 was met Veolia Maashoppers 3227 en 3223 als trein 53582 onderweg van Onnen naar Venlo, maar strandde wegens problemen met de remmen in Geldermalsen.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

868, 454 en 3223+3227+6404 te Geldermalsen.

Vier maatschappijen in Geldermalsen. Links staat Arriva 868 gereed om als trein 32574 naar Dordrecht te vertrekken. In het midden passeren NSR 891 + 454 als trein 16077/6077 van Utrecht Centraal naar Tiel. Rechts staat het wegens problemen met de remmen gestrandde konvooi bestaande uit Railion Nederland 6404 met Veolia 3227 + 3223.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3111 + 3217 + 3212 te Boxmeer

Tijdens de Nijmeegse wandelvierdaagse en zomerfeesten in juli 2007 kreeg Veolia tijdelijk de beschikking over twee extra Wadlopers 3212 en 3217. In Boxmeer staan de 3111 + 3217 + 3212 (gezien op de achterkant) als trein 31864 van Boxmeer naar Nijmegen
18 juli 2007, © Stefan Toonen.

3212, TEE en 186 te Zwolle

Een historische line-up van drie dieseltreinen in Zwolle. Van links naar rechts: Plan X 186 van Historisch Streekvervoer Achterhoek, TEE koprijtuig 1987-4 van de Stichting TEE en Wadloper 3212 van NS Financial Services.
23 juli 2007, © Hans Westerink.

1777 + 3113 + 3116 + 3115+ 3112 bij Zwolle

NSR 1777 sleept de vier motorwagens 3113 + 3116 + 3115 + 3112 van Onnen naar Amersfoort als trein 82100 en passeert daarbij de IJsselbrug bij Zwolle.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1777 + 3211 + 3213 bij Putten

's Avonds bracht dezelfde 1777 van NSR de twee Wadlopers 3211 en 3213 als trein 82103 van Onnen naar Amersfoort. Hier nadert dit konvooi Putten.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1777 + 3211 + 3213 te Putten

In Putten is het konvooi van NSR 1777 met de Wadlopers 3211 + 3213 aan de kant genomen om een intercity te laten passeren.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3213 + 3211 + 303001 te Amersfoort

De verplaatsing van de door de NSR 1777 naar Amersfoort gebrachte Wadlopers naar de loods waarin ze zullen worden opgeslagen geschiedde door een dieselloc van Strukton. Om vanaf het goederenemplacement bij de loods uit te komen moest een aantal keer heen en weer gestoken te worden. De 3213 + 3211 worden geduwd door de 303001 van Strukton.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

303001 + 3211 + 3213 te Amersfoort

Strukton 303001 rangeert de Wadlopers 3211 + 3213 vanaf het goederenemplacement naar de loods, waarin de Wadlopers opgeslagen worden.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

303001 + 3211 + 3213 en 195 te Amersfoort

Strukton 303001 heeft de Wadlopers 3211 + 3213 voor de loods geplaatst. Links staat Plan U 195.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3211 + 3213 en 195 te Amersfoort

Rechts staan de Wadlopers 3211 + 3213 voor de loods, waarin ze de volgende morgen opgeslagen zullen gaan worden. Links staat Plan U 195.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3105 + 3226 nabij Lottum

Veolia 3105 + 3226 passeren nabij Lottum als trein 32241 van Nijmegen naar Roermond.
4 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3231 + 3108 nabij Beugen

Veolia 3231 + 3108 passeren Beugen (tussen Boxmeer en Cuijk) als trein 32258 van Roermond naar Nijmegen.
4 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3226 + 3105 te Cuijk

Veolia 3226 + 3105 naderen Cuijk als trein 32260 van Roermond naar Nijmegen.
4 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3224 + 3107 nabij Beugen

In het laatste avondlicht passeren Veolia 3224 + 3107 Beugen (tussen Boxmeer en Cuijk) als trein 32262 van Roermond naar Nijmegen.
4 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3110 + 3222 te Holthees

Veolia 3110 + 3222 passeren Holthees (tussen Vierlingsbeek en Venray) als trein 32229 van Nijmegen naar Roermond.
5 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3105 + 3226 te Meerlo-Tienraij

Veolia 3105 + 3226 passeren het voormalige stationsgebouw van Meerlo-Tienray (tussen Venray en Blerick) als trein 32235 van Nijmegen naar Roermond.
5 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3224 + 3107 nabij Venray

Veolia 3224 + 3107 naderen het station van Venray als trein 32258 van Roermond naar Nijmegen.
5 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3226 met tekst: Nog 4 maanden

Veolia 3226 met de tekst "Nog 4 maanden en dan zijn de nieuwe treinen er!" op het station van Venray.
5 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3110 + 3222 en 3226 te Venray

Een kleurrijke kruising te Venray:
Links passeren Veolia 3110 + 3222 als trein 32260 van Roermond naar Nijmegen.
Rechts staan Veolia 3105 (niet zichtbaar) + 3226 als trein 32259 van Nijmegen naar Roermond.
5 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

3231 + 3108 te Holthees

Veolia 3231 + 3108 passeren Holthees (tussen Venray en Vierlingsbeek) als trein 32262 van Roermond naar Nijmegen.
5 augustus 2007, © Niels Karsdorp.

Interieur 3111

Interieur van Veolia 3111 met rode hoofdsteunen in de eerste klas.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

Interieur 3111

Interieur van Veolia 3111 met rode hoofdsteunen in de eerste klas.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

3111+3219 en 927+941+863 te Nijmegen

Te Nijmegen vertrekken rechts van spoor 35b Veolia 3111 + 3219 als trein 32245 naar Roermond. Links op spoor 1b staan NSR 863 + 941 + 927, met zicht op het achterste stel, gereed als trein 3752 naar Zwolle.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

Interieur 3227

Interieur van Veolia 3227 met rode hoofdsteunen in de eerste klas van de B-bak.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

Interieur 3227

Interieur van Veolia 3227 met rode hoofdsteunen in de eerste klas van de B-bak.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3101 staat opgesteld te Amersfoort.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3102 staat opgesteld te Amersfoort.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

6401, 3101 en 3102 te Amersfoort

Op de kopsporen te Amersfoort staat links 6401 van Railion Nederland in totaalreclame voor RailPro, rechts Connexxion Veenexxpres 3102 en daarachter Connexxion Veenexxpress 3101.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3102 staat opgesteld te Amersfoort.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3101 staat opgesteld te Amersfoort.
2 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3102 staat opgesteld te Amersfoort. Links is de cabine van Railion Nederand 6401 in totaalreclame voor RailPro zichtbaar.
2 september 2007, © Niels Karsdorp.

3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3101 staat opgesteld te Amersfoort.
2 september 2007, © Niels Karsdorp.

3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3101 staat opgesteld te Amersfoort.
2 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 en 3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpressen 3102 en 3101 staan opgesteld te Amersfoort.
2 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 en 3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpressen 3102 en 3101 staan opgesteld te Amersfoort.
15 september 2007, © Niels Karsdorp.

3027, 18 en 3102 te Amersfoort

Van links naar rechts staan op de kopsporen te Amersfoort:
Railion Nederland 3027, met daarachter ACTS 6702 + 1252
18
Connexxion Veenexxpres 3102.
15 september 2007, © Niels Karsdorp.

3223 + 3111 te Smakt

Veolia 3223 + 3111 doemen bij Smakt (tussen Venray en Vierlingsbeek) op uit de mist als trein 32216 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3226 te Smakt

Veolia 3226 passeert Smakt (tussen Vierlingsbeek en Venray) als trein 32217 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3210 + 3107 te Tegelen

Veolia 3210 + 3197 laten Tegelen achter zich als trein 32222 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3226 te Tegelen

Een half uur later is het de Veolia witte 3226 die Tegelen achter zich laat als trein 32224 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3105 + 3207 te Smakt

Veolia 3105 + 3207 passeren een in herfstkleuren getooide boom in Smakt (tussen Vierlingsbeek en Venray) als trein 32225 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3107 + 3210 te Oirlo

Veolia 3107 + 3210 passeren Oirlo als trein 32227 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3226 te Meerlo-Tienraij

Veolia 3226 passeert het voormalige stationsgebouw van Meerlo-Tienray (tussen Venray en Blerick) als trein 32229 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3226 te Beesel

Een half uur later is dezelfde Veolia 3226 bij Beesel (tussen Reuver en Swalmen) nog altijd als trein 32229 onderweg van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3225 te Belfeld

Veolia 3225 + 3103 passeren het voormalige stationsgebouw van Belfeld (tussen Tegelen en Reuver) als trein 32231 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3226 te Belfeld

Veolia 3226 passeert het voormalige stationsgebouw van Belfeld (tussen Reuver en Tegelen) als trein 32236 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3111 + 3223 te Tegelen

Veolia 3111 + 3223 naderen Tegelen als trein 32233 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3208 + 3114 te Grubbenvorst

Veolia 3208 + 3114 passeren een voormalige baanwachterswoning bij Grubbenvorst (tussen Venray en Blerick) als trein 32235 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3105 + 3207 te Grubbenvorst

Een half uurtje later zijn het Veolia 3105 + 3207 die een voormalige baanwachterswoning bij Grubbenvorst (tussen Venray en Blerick) passeren als trein 32237 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3107 + 3210 te Melderslo

Veolia 3107 + 3210 passeren een voormalige baanwachterswoning bij Melderslo (tussen Venray en Blerick) als trein 32239 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3226 te Melderslo

Veolia 3226 is zojuist een voormalige baanwachterswoning bij Melderslo (tussen Venray en Blerick) gepasseerd als trein 32241 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3225 + 3103 te Melderslo

Veolia 3225 + 3103 naderen Melderslo (tussen Venray en Blerick) als trein 32243 van Nijmegen naar Roermond.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3105 + 3226 te Oirlo

Veolia 3105 + 3226 passeren Oirlo (tussen Blerick en Venray) als trein 32248 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3223 + 3111 te Oirlo

Veolia 3223 + 3111 passeren Oirlo (tussen Blerick en Venray) als trein 32252 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3206 en 3212 te Zwolle

In Zwolle staan de terzijde gestelde Wadlopers 3206 en 3212 te wachten op wat komen gaat.
Op de achtergrond staat de resterende Bk 3405 (betrokken bij een treinbotsing te Roermond op 20 maart 2003 waarbij de ABk total-loss raakte).
10 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3206 en 115 en TEE te Zwolle

Drie generaties dieselmaterieel te Zwolle. Achter het deels in de TEE kleuren teruggebrachte koprijtuig 1984-4 van de Stichting TEE; in het midden de rode Plan U 115 van de HIJSM; en vooraan de terzijde gestelde Wadloper 3206.
10 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3118 te Groningen

Veolia 3118 staat in Groningen voor onderhoud, wat nog altijd in het noorden werd uitgevoerd.
20 oktober 2007, © Bram van der Westen.

3210 + 3228 te Nijmegen.

Omdat trein 32260 niet kwam opdagen in Nijmegen werden twee Maashoppers van het opstelterrein gehaald om, met 15 minuten vertraging, als trein 32267 naar Roermond te vertrekken. Hier staan Veolia 3210 + 3228 gereed op spoor 1b te Nijmegen.
15 december 2007, © Niels Karsdorp.

1747 + 3217 + 3212 te Amersfoort

NSR 1747 brengt de terzijde gestelde Wadlopers 3217 + 3212 + 3224 + 3203 van Zwolle naar Amersfoort, waar de stellen bij de loods zullen worden opgeborgen. Het konvooi bij aankomst te Amersfoort, de achterste twee stellen zijn door de boog in het spoor niet te zien.
28 december 2007, © Niels Karsdorp.

1747 + 3217 te Amersfoort

NSR 1747 brengt de terzijde gestelde Wadlopers 3217 + 3212 + 3224 + 3203 van Zwolle naar Amersfoort, waar de stellen bij de loods zullen worden opgeborgen. Detail van de koppeling tussen de 1747 en de 3217.
28 december 2007, © Niels Karsdorp.

303001 met Wadlopers te Amersfoort

Strukton 303001 rangeert de Wadlopers 3217 + 3212 + 3224 + 3203 van het goederenemplacement naar de loods, waar de Wadlopers opgeslagen worden.
29 december 2007, © Nico Lollinga.

303001 met Wadlopers te Amersfoort

Strukton 303001 rangeert de Wadlopers 3217 + 3212 + 3224 + 3203 van het goederenemplacement naar de loods, waar de Wadlopers opgeslagen worden.
29 december 2007, © Nico Lollinga.

3217 + 303001 te Amersfoort

Wadloper 3217 wordt door Strukton 303001 naar een ander spoor voor de loods in Amersfoort gerangeerd.
29 december 2007, © Nico Lollinga.

303001 met Wadlopers te Amersfoort

Voor de loods in Amersfoort, waar de Wadlopers opgeslagen worden, rangeert links Strukton 303001 met de Wadlopers 3212 + 3224 + 3203 + 3223 + 3231. In het midden staat Wadloper 3217 en rechts de Plan U's 195 en 116
29 december 2007, © Nico Lollinga.


De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017  2018  2019 
 2020 
 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 14 maart 2022.
Meer zullen nog volgen.


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.