Op spoor 3 in Boxmeer staan de Veolia Maashoppers 3226 + 3111 + 3105 tijdens een afscheidsrit, georganiseerd door de NVBS, als trein 131901 van Nijmegen naar Roermond, terwijl op spoor 2 de Veolia 356 als trein 32235 van Nijmegen naar Roermond voorbij rijdt. | |
Veolia Maashoppers 3226 + 3111 + 3105 staan tijdens een afscheidsrit, georganiseerd door de NVBS, als trein 131901 van Nijmegen naar Roermond op spoor 1 te Tegelen, terwijl op spoor 2 de Veolia 351 + 202 (tweede stel niet zichtbaar) als trein 32237 van Nijmegen naar Roermond passeren. | |
Veolia Maashoppers 3226 + 3111 + 3105 staan tijdens de lunchpause van een afscheidsrit, georganiseerd door de NVBS, op een zijspoor te Roermond. | |
Voor de containerterminal te Blerick organiseerde de NVBS een line-up met van links naar rechts de drie Maashoppers 3226, 3111 en 3105. Achter het hek staat Veolia Cargo 8653-01 gereed met de Blerick-shuttle naar de Maasvlakte. | |
Voor de containerterminal te Blerick organiseerde de NVBS een line-up met van links naar rechts de drie Maashoppers 3226, 3111 en 3105. | |
Voor de containerterminal te Blerick organiseerde de NVBS een line-up met van links naar rechts de drie Maashoppers 3226, 3111 en 3105. Op de achtergrond de snelweg A67. | |
Veolia Maashoppers 3105 + 3111 (beide niet zichtbaar) + 3226 wachten als trein 131900 van Roermond naar Nijmegen tijdens een afscheidsrit voor de NVBS op spoor 1 te Vierlingsbeek op kruising met de 353 + 205 als trein 32257 van Nijmegen naar Roermond. | |
Veolia 3119, welke op 18 januari 2007 tijdens een storm tegen een omgewaaide boom is gereden, is teruggehaald uit Tilburg en staat hier in Venlo (met daarachter de 3114 + 3110), om te worden geretourneerd en te worden overgebracht naar Zwolle. | |
Detail van het Veolia logo op de 3119 te Venlo, met een vooruitziende blik van een medewerker van het revisiebedrijf Tilburg (Tbwph). | |
Veolia 3107 + 3118 tijdens de weekendrust te Venlo. | |
De beschadigde 3119 in Zwolle, waar het stel is afgetapt om te worden opgeslagen op de Dijksgracht in Amsterdam. | |
Na door Veolia te zijn geretourneerd aan NS Financial Services zijn de motorrijtuigen 3114 + 3103 en 3119 in Zwolle afgetapt en klaargemaakt voor transport naar Amsterdam, waar het materieel zal worden opgeslagen. Bij de 3103 is na het verwijderen van het Veolia logo het oude NS logo weer zichtbaar geworden. | |
In Zwolle staan naast de werkplaats de afgetapte Wadlopers 3218 + 3104 + 3109 met daarachter de TEE rijtuigen van de Stichting TEE, waarvan de kop van het rijtuig 1984-4 in de oude rode TEE-kleur is teruggeschilderd. | |
De Wadloper 3226 in de wit met rode kleurstelling van Veolia staat in Zwolle naast de 1987-4 van de Stichting TEE bij de werkplaats. De 3226 zal samen met de groene 3222 en nog twee motorrijtuigen worden verkocht aan Albanië. | |
NSR 1757 sleept de terzijde gestelde Wadlopers 3119 + 3109 + 3104 + 3218 + 3103 + 3114 van Zwolle naar de Dijksgracht in Amsterdam en passeert kort na vertrek de spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. | |
Een uur later passeert NSR 1757 met de terzijde gestelde Wadlopers 3119 + 3109 + 3104 + 3218 + 3103 + 3114 in het laatste zonlicht de Eempolder bij Soest (tussen Amersfoort en Baarn) onderweg van Zwolle naar de Dijksgracht in Amsterdam. | |
In een van de laatste weken van de inzet van de Maashoppers in Nederland, rijden Veolia 3107 + 3118 het station van Cuijk binnen als spitstrein 32355 van Nijmegen naar Venray. | |
Terwijl links Veolia 201 (niet zichtbaar) + 352 als trein 32252 van Roermond naar Nijmegen het station van Cuijk binnen rijden, vertrekken Veolia Maashoppers 3107 + 3118 als spitstrein 32355 van Nijmegen naar Venray. | |
Drie kwartier later komen Veolia 3118 + 3107 weer terug in Cuijk als spitstrein 32356 van Venray naar Nijmegen. | |
Rechts staan Veolia Maashoppers 3118 (niet zichtbaar) + 3107 langs het perron van spoor 1 in Cuijk als spitstrein 32356 van Venray naar Nijmegen als links Veolia 352 + 201 als trein 32259 van Nijmegen naar Roermond passeren. | |
Veolia 3118 + 3107 maken een stop op spoor 2 te Nijmegen Heijendaal als laatste spitstrein 32362 van Venray naar Nijmegen. | |
Vanaf een viaduct over het spoor is er een goed zicht op het station Nijmegen Heijendaal, waar op spoor 1 Veolia 3107 + 3118 als laatste spitstrein 32367 van Nijmegen naar Venray staan te wachten op vertrek. | |
Veolia 3108 + 3118 passeren Smakt (tussen Vierlingsbeek en Venray) met 10 minuten vertraging als spitstrein 32355 van Nijmegen naar Venray. | |
Veolia Maashoppers 3118 (niet zichtbaar) + 3108 staan met ruim 15 minuten vertraging als spitstrein 32356 van Venray naar Nijmegen op spoor 1 te Vierlingsbeek als Veolia 206 als spitstrein 32357 van Nijmegen naar Venray over spoor 2 passeert. | |
Veolia 3108 + 3118 komen binnen op spoor 3 te Venray als spitstrein 32361 uit Nijmegen. Op de voorgrond liggen stukken spoorstaaf en wisselstellers. | |
Veolia 3108 + 3118 maken een stop op spoor 2 te Boxmeer als spitstrein 32367 van Nijmegen naar Venray. | |
Op spoor 2 in Vierlingsbeek komen Veolia Maashoppers 3108 + 3118 als spitstrein 32355 van Nijmegen naar Venray binnengereden terwijl op spoor 1 Veolia 201 als stoptrein 32254 van Roermond naar Nijmegen passeert. | |
Veolia Maashoppers 3118 + 3108 staan als spitstrein 32355 van Venray naar Nijmegen op spoor 1 te Vierlingsbeek als Veolia 205 als stoptrein 32257 van Nijmegen naar Roermond voorbij komt gereden. | |
In een flauw namiddagzonnetje vertrekken Veolia Maashoppers 3108 + 3118 als spitstrein 32361 van Nijmegen naar Venray uit Vierlingsbeek, terwijl Veolia 351 als stoptrein 32260 van Roermond naar Nijmegen komt binnengereden. | |
Veolia Maashoppers 3118 + 3108 staan als spitstrein 32362 van Venray naar Nijmegen in Vierlingsbeek op spoor 1 te wachten op de passage van Veolia 354 als stoptrein 32263 van Nijmegen naar Roermond. | |
Veolia 3108 + 3118 staan op spoor 2 te Vierlingsbeek klaar om weer te vertrekken naar Venray als spitstrein 32367 uit Nijmegen. | |
Naast de TEE rijtuigen van de Stichting TEE, waarvan de kop van rijtuig 1984-4 in de oude rode kleurstelling is geschilderd, staan de afgetapte Wadlopers 3106 + 3107 + 3108 + 3118 in Zwolle. | |
De afgetapte 3118 staat in Zwolle naast de TEE van de Stichting TEE. | |
De afgetapte Wadlopers 3118 + 3108 + 3107 + 3106 tijdens de laatste nacht in Zwolle, de volgende dag zouden ze worden overgebracht naar de Dijksgracht in Amsterdam. | |
NSR 1844 sleept de terzijde gestelde Wadlopers 3228 + 3206 + 3103 + 3104 + 3119 van Amsterdam Dijksgracht naar Amersfoort, waar de stellen bij de loods gestald zullen worden. Met name de beschadigde 3119 en alternatief beschilderde 3103 waren in het Amsterdamse niet echt welkom in het zicht van het voorbijrijdende treinverkeer. | |
Railion Nederland 6468 sleept de Wadlopers 3110 + 3105 + 3226 + 3222 van Zwolle naar de Rotterdamse Waalhaven en passeert hier Rotterdam Zuid. | |
Vanaf Waalhavel Zuid in Rotterdam duwt Railion Nederland 6468 de Wadlopers 3222 (voorop) + 3226 + 3105 + 3110 naar Waalhaven Oost. | |
Railion Nederland 6468 brengt de Wadlopers 3110 + 3105 + 3226 + 3222 in de Rotterdamse Havens van Waalhaven Zuid naar Waalhaven Oost. | |
Railion Nederland 6468 plaatst de Wadlopers 3110 + 3105 op de kade van het Rotterdams Haven Bedrijf in Waalhaven Oost. | |
De Wadlopers 3105 + 3110 worden door Railion Nederland 6468 op de kade van het Rotterdams Haven Bedrijf in Waalhaven Oost geplaatst. | |
Links worden Wadlopers 3105 + 3110 door Railion Nederland 6468 op de kade van het Rotterdams Haven Bedrijf in Waalhaven Oost geplaatst naast de rechts staande Wadlopers 3222 + 3226 (niet zichtbaar). | |
Links staat de Wadloper 3226 (met daarachter niet zichtbaar de 3222) staan op de kade van het Rotterdams Haven Bedrijf in Waalhaven Oost. Rechts plaatst Railion Nederland 6468 de Wadlopers 3110 (en niet zichtbaar daarachter de 3105 op het spoor ernaast. | |
NSFSC Wadlopers 3111 + 3117 + 3118 + 3108 + 3107 + 3106 achter het hek op de Dijksgracht in Amsterdam. | |
Een allegaartje aan voormalig materieel, al dan niet met museale toekomst, achter het hek op de Dijksgracht in Amsterdam. Van links naar rechts: Stichting Mat'64 419, Stichting Mat'54 766, Stichting TEE 1984-4 + 1984-3, NSFSC 3210 en NSFSC 3114. | |
Links staat NSFSC Wadloper 3210 tijdens een conditierit in Uitgeest. In het midden staat NSR Sprinter 2948 als voorste stel van trein 5856 uit Amersfoort Vathorst en rechts staat NSR Sprinter 2964 als achterste stel van trein 5867 naar Amersfoort. | |
Rechts staan NSFSC Wadlopers 3111 en 3117 tijdens een conditierit te Uitgeest als rechts Railion 189 079-7 met staaltrein komt binnengereden. | |
NSR 1772 met op sleeptouw de NSFSC Wadlopers 3210 + 3214 + 3118 + 3117 + 3111 komen tijdens een conditierit als trein 82113 van Uitgeest via Haarlem naar de Dijksgracht door Santpoort Noord. | |
NSR 1772 komt met de NSFSC Wadlopers 3108 + 3107 + 3106 + 3109 + 3218 + 3114 tijdens een conditierit als trein 82114 uit de Dijksgracht aan in Uitgeest. | |
NSFSC Wadloper 3108 staat tijdens een conditierit in het voor Wadlopers zeker niet alledaagse Uitgeest. | |
Tweemaal een bijzondere combinatie in Uitgeest. Links staat NSR 1772 met NSFSC Wadlopers 3114 + 3218 (+ niet zichtbaar: 3109 + 3106 + 3107 + 3108) tijdens een conditierit als trein 82115 te wachten op vertrek naar de Dijksgracht. Rechts staat NSR DD-AR-stam 7364, het enige stel bestaande uit slechts drie rijtuigen, als trein 4868 via Haarlem naar Amsterdam Centraal. |