Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Foto's per jaar

De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017  2018  2019 
 2020 
 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

DH-3207 te Tczew

SN83-002 (DH-3207) staat in het station van klaar voor de terugreis naar .
21 januari 2011, © Marcin.

DH-3206 te Tczew

SN83-001 (DH-3206) is in winterse omstandigheden vanuit aangekomen op de eindbestemming .
21 januari 2011, © Marcin.

3205 te Amersfoort

Wadlopers zover het oog reikt. In Amersfoort staan de stellen 3205 + 3217 + 3212 + 3209 + 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201 + 3204 gereed om naar te worden overgebracht. Rechts achter het hek is de 766 van de Stichting Mat'54 Hondekop-Vier zichtbaar, welke in Amersfoort een hoognodige revisiebeurt af wacht.
27 januari 2011, © Niels Karsdorp.

3205 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3205 + 3217 + 3212 + 3209 + 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201 + 3204 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht.
29 januari 2011, © Niels Karsdorp.

3205 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3205 + 3217 + 3212 + 3209 + 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201 + 3204 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht.
29 januari 2011, © Niels Karsdorp.

3204 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3204 + 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht.
29 januari 2011, © Niels Karsdorp.

Fabrieksplaat op Bz 3204

Detail van de fabrieksplaat van Uerdingen op de Bz 3204 met de bakcode BZ 124.006 en fabrieksnummer 85459 uit 1981. Dit is de oorspronkelijke Bz 3206, maar deze bak is reeds voor de aflevering in de 3204 terecht gekomen.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

Fabrieksplaat op B 3205

Detail van de fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3205 met de bakcode B 125.005 en fabrieksnummer 85458 uit 1981.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

Fabrieksplaat op B 3209

Detail van de fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3209 met de bakcode B 125.009 en fabrieksnummer 85462 uit 1981.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

Fabrieksplaat op B 3212

Detail van de zwaar gehavende fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3212 met de bakcode B 125.012 uit 1982.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

Fabrieksplaat op B 3217

Detail van de gehavende fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3217 met de bakcode B 125.017 en fabrieksnummer 85476 uit 1982.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

Fabrieksplaat op B 3221

Detail van de fabrieksplaat van Duewag op de B 3221 met de bakcode B 125.021 en fabrieksnummer 85474 uit 1982.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

3203 te Amersfoort

De 3203, met zicht op de B-bak, staat buiten de hekken in Amersfoort om naar te worden getransporteerd.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

3204 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3204 + 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

3204 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3204 + 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht. Links is het meetrijtuig UST-96 van Eurailscout zichtbaar.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

3221 te Amersfoort

Omdat het in één transport overbrengen van tien stellen niet mogelijk bleek, werden de in Amersfoort voor transport naar klaargezette rij met Wadlopers in de loop van week 6 in twee delen gesplitst. Een rij bestaat uit de 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201.
12 februari 2011, © Niels Karsdorp.

3221 en 3205 te Amersfoort

De rij van aanvankelijk tien stellen werd gesplitst in twee rijen van elk vijf stellen. Links staan de 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201 en rechts de 3205 + 3217 + 3212 + 3209 + 3204 te Amersfoort.
13 februari 2011, © Niels Karsdorp.

3221 te Amersfoort

De 3221 staat aan kop, of eigenlijk aan de staart want het transport zal de andere kant op gaan vertrekken, van een rij van vijf stellen te wachten om naar te worden overgebracht. Links is de meettrein UST-02 van Eurailscout te zien en rechts staat het Plan E rijtuig B 6609 van de Stichting Historisch Dieselmaterieel.
13 februari 2011, © Niels Karsdorp.

V156+3211+3213+3221 te Amersfoort

V156 staat in Amersfoort klaar om met de Wadlopers 3211 + 3213 + 3221 als trein 44670 naar Roosendaal te vertrekken.
26 februari 2011, © Mark Olthof.

V156+3211+3213+3221 te Den Dolder

V156 is met de Wadlopers 3211 + 3213 + 3221 als trein 44670 onderweg van Amersfoort naar Roosendaal als Den Dolder wordt genaderd.
26 februari 2011, © Mark Olthof.

V156+3211+3213+3221 te Tilburg

V156 komt met de Wadlopers 3211 + 3213 + 3221 als trein 44670 uit Amersfoort in Tilburg aan en passeert het voormalige revisiebedrijf waar de Wadlopers diverse wijzigingen en revisies hebben ondergaan. Na een korte stop zal het konvooi de reis naar Roosendaal vervolgen.
26 februari 2011, © Mark Olthof.

V206+3201+3203+3211+3213+3221 te Antwerpen

V206 sleept de Wadlopers 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 over de Oosterweelbrug in de havens van Roosendaal naar . Vanuit zullen de Wadlopers per schip naar worden vervoerd.
2 maart 2011, © Daniël Friederichs.

V206+3201+3203+3211+3213+3221 te Antwerpen

V206 sleept de Wadlopers 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 van Roosendaal naar , waar de Wadlopers zullen blijven wachten tot ze per schip naar zullen worden vervoerd.
2 maart 2011, © Daniël Friederichs.

V206+3204+3209+3212+3217+3205 bij Kijkuit

In het laatste daglicht passeert V206 met de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 van Roosendaal naar IJslandhavens in in de buurt van .
2 maart 2011, © Daniël Friederichs.

3204 te Antwerpen

De Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 staan in te wachten op een schip naar .
25 maart 2011, © Luc Janssens.

3205 en 3221 te Antwerpen

In twee rijen staan tien Wadlopers in te wachten op een schip naar . Op de voorgrond staan de 3205 + 3217 + 3212 + 3209 + 3204. Op de achtergrond is nog de 3221 aan kop van de tweede rij zichtbaar.
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3205 te Antwerpen

De 3205 + 3217 + 3212 + 3209 + 3204 staan in te wachten op een schip naar . Op de achtergrond is de dieselloc 7795 nog te zien.
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3221 te Antwerpen

De 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201 staan in te wachten op een schip naar .
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3221 te Antwerpen

De 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201 staan in te wachten op een schip naar .
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3205 te Antwerpen

In staat op de voorgrond de 3205 en op de achtergrond de 3221.
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3205 en 3221 te Antwerpen

In staan tien Wadlopers in twee rijen van vijf. Links staat de 3205 (met daarachter niet zichtbaar de 3217 + 3212 + 3209 + 3204). Rechts staan de 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201.
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3204 te Antwerpen

De 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 staan in te wachten op een schip naar .
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3201 te Antwerpen

De 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 staan in te wachten op een schip naar .
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3204 te Antwerpen

Op de voorgrond staan de 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in te wachten op een schip naar . Op de achtergrond zijn de 3201 en 3203 zichtbaar.
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3204 te Antwerpen

De 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 staan in te wachten op een schip naar .
23 april 2011, © Niels Karsdorp.

3201 te Antwerpen

De 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 staan in te wachten op een schip naar .
23 april 2011, © Niels Karsdorp.

3201 en 3204 te Antwerpen

In staan links de 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 en rechts de 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 te wachten op een schip naar .
23 april 2011, © Niels Karsdorp.

7710, 3201 en 3204 te Antwerpen

In gezelschap van diesellocomotief 7710 staan in links de Wadlopers 3201 + 3203 (en niet zichtbaar de 3211 + 3213 + 3221) en rechts de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205.
1 mei 2011, © Niels Karsdorp.

3201 en 3204 te Antwerpen

In staan links de Wadlopers 3201 + 3203 + 3211 + 3213 (en niet zichtbaar de 3221) en rechts de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205.
1 mei 2011, © Niels Karsdorp.

3201 en 3204 te Antwerpen

In staat links de Wadloper 3201 en rechts de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205.
1 mei 2011, © Niels Karsdorp.

3201, 7710, 3204 en 7717 te Antwerpen

In staat op de voorgrond diesellocomotief 7717 en op de achtergrond van links naar rechts de Wadloper 3201, NMBS 7710 en Wadloper 3204.
1 mei 2011, © Niels Karsdorp.

3201 en 3204 te Antwerpen

In staan links de Wadlopers 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 en rechts de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205.
1 mei 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Chojnice

SN83-002 (DH-3207) staat voor de werkplaats in .
7 mei 2011, © Ronald Bokhove.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) wordt in voorgerangeerd om als trein 58727 naar te gaan rijden.
7 mei 2011, © Ronald Bokhove.

DH-3231 te Chojnice

SN83-003 (DH-3231) is uit vertrokken als trein 58339 naar .
7 mei 2011, © Ronald Bokhove.

DH-3102 bij Powałki

SN82-001 (DH-3102) komt met hoge snelheid langs een typisch Poolse entourage met telegraafpalen langs het spoor bij als trein 2234 van naar .
8 mei 2011, © Ronald Bokhove.

3212 en 3209 te El Palomar

3212 (links) en 3209 (rechts) staan op een rangeerterrein in in Argentinië te wachten op wat komen gaat.
24 juli 2011, © Gabriel Castelo.

3212 te El Palomar

3212 staat op een rangeerterrein in te wachten op wat komen gaat. De beide bakken staan niet gekoppeld.
24 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 te El Palomar

In Argentinië heeft de bakken Bz 3203 en B 3205 tot een treinstel samengesteld en uitgebreid gepoetst. Te maakt men zich klaar voor een proefrit van naar . Op de achtergrond staan links 3212 en rechts 3209.
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

B 3205+Bz 3203 te El Palomar

Te maakt men zich klaar voor een proefrit met de bakken Bz 3203+B 3205van, gezien op de achterzijde, naar . Links staat de 3209.
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 bij Escalada

Tijdens een proefrit met de combinatie Bz 3203 en B 3205 van naar wordt gepasseerd.
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 bij Zárate

De combinatie Bz 3203 + B 3205 is tijdens een proefrit van onderweg naar en passeert de brug over de rivieren Paraná de las Palmas en Paraná Guazú tussen en .
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 bij bij Zárate

De combinatie Bz 3203 + B 3205 is tijdens een proefrit van onderweg naar en passeert de brug over de rivieren Paraná de las Palmas en Paraná Guazú tussen en . Op de B 3205 is nog het NoordNed logo te zien.
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 bij Médanos

De combinatie Bz 3203 + B 3205 passeert tijdens een proefrit van naar .
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 bij Enrique Carbó

De combinatie Bz 3203 + B 3205 is tijdens een proefrit van onderweg naar en passeert een uitgestrekt landschap nabij .
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 te Larroque

De combinatie Bz 3203 + B 3205 passeert het station van tijdens een proefrit van naar .
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3203+B 3205 te Larroque

Omkaderd door het stationsbord van rijdt de combinatie Bz 3203 + B 3205 (gezien op de achterzijde) tijdens een proefrit van naar .
30 juli 2011, © Gabriel Castelo.

DH-3206 te Bińcze

Terwijl de hond van de stationschef van de paar zojuist uitgestapte reizigers vrolijk toe blaft op het perron, neemt SN83-001 (DH-3206) alweer de "benen" op weg naar haar eindbestemming als trein 58339 uit .
3 augustus 2011, © Mark Olthof.

DH-3206 bij Trzmielewo

SN83-001 (DH-3206) passeert een onbewaakte overweg bij als trein 89522 van naar .
4 augustus 2011, © Mark Olthof.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) is uit in aangekomen en wordt afgerangeerd om in de loop van de avond weer in actie te komen komen om een slag naar te gaan maken.
4 augustus 2011, © Mark Olthof.

DH-3207 te Chojnice

SN83-002 (DH-3207) staat in gereed om als trein 58727 naar te vertrekken.
5 augustus 2011, © Mark Olthof.

DH-3207 en SA 121 003 te Szczecinek

In het nachtelijke staat SN83-002 (DH-3207) opgesteld naast een Pools treinstel van bestaande uit de twee twee-assige bakken SA 121 003+SA 101 003.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

SA 121 003, DH-3207 en EN 57-108 te Szczecinek

In de vroege ochtend om 4:24 uur staan de eerste treinen van in klaar om te vertrekken. Links staan de SA 121 003+SA 101 003, welke om 5:00 als trein 85330 naar zal vertrekken. In het midden staat de SN83-002 (DH-3207) om om 4:25 als trein 89521 naar te vertrekken. De EN 57-108 rechts zal om 5:25 als trein 89723 naar vertrekken.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Biały Bór

In Polen zijn nog langs veel lijnen telegraafpalen te vinden, zoals bij waar SN83-002 (DH-3207) als trein 89522 van naar passeert.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Klaptrede op DH-3207

Detail van de uitgeklapte klaptreden onder de deur van het voorbalkon van de B van SN83-002 (DH-3207) van op het station van voor de instap vanaf de lagere Poolse perrons.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Klaptreden op DH-3207

Detail van de ingeklapte klaptreden onder de deuren aan weerszijden van de bakovergang van SN83-002 (DH-3207) van op het station van voor de instap vanaf de lagere Poolse perrons.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 en EN 57-653 te Szczecinek

SN83-002 (DH-3207) staat tussen twee diensten afgerangeerd in en wordt voorbijgereden door EN 57-653 als trein 87442 van naar .
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 te Słupsk

SN83-001 (DH-3206) wordt in het nog van armseinen voorziene voorgerangeerd om dadelijk als trein 89524 naar te vertrekken.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Miastko

SN83-002 (DH-3207) arriveert in als trein 89525 van naar en passeert daarbij het seinhuis.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 en DH-3207 te Miastko

In vindt 's middags een kruising tussen twee voormalige Wadlopers plaats. Links is SN83-001 (DH-3206) als trein 89524 onderweg van naar en rechts is SN83-002 (DH-3207) als trein 89525 onderweg in tegengestelde richting.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 te Miastko

SN83-001 (DH-3206) passeert bij vertrek het stationsgebouw van als trein 89524 van naar .
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 te Czarne

Tussen en zijn nog twee stations voorzien van armseinen. Eén daarvan is , waar SN83-001 (DH-3206) als trein 85336 van naar passeert.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Chojnice

SN83-003 (DH-3231) is door een aanrijding de baanruimer van de Bz-bak al eens kwijtgeraakt, welke vervolgens is vervangen door een geel exemplaar van vermoedelijk de 3225. Maar ook deze is niet ongeschonden uit een aanrijding gekomen, zoals deze foto bij de werkplaats in laat zien.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 en SM42-349 te Chojnice

SN83-001 (DH-3206) verlaat de werkplaats in en passeert de buiten opgestelde loc SM42-349 om dadelijk als trein 58339 naar te gaan rijden.
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 te Człuchów

Het andere nog van armseinen voorziene station tussen en is , waar SN83-001 (DH-3206) de uitrijseinen passeert als trein 58339 van naar .
21 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Chojnice

SN83-003 (DH-3231) staat bij de werkplaats te .
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Detail lampen DH-3102

Detail van de Poolse front- en sluitlampen op SN82-001 (DH-3102) bij de werkplaats te .
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Tankdop op DH-3102

Detail van de tankdop van SN82-001 (DH-3102) bij de werkplaats te , met nog altijd de Nederlandstalige tekst "Lekvrij tanken : materieelnummer ingeven, vulkoppeling aansluiten, sensorstekker aansluiten. Gebruik alleen de lekvrije vulkoppeling. Emba Techniek - Dordrecht"
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Klaptreden op DH-3231

Detail van de klaptreden onder de deur van de B van SN83-003 (DH-3231) van bij de werkplaats te voor de instap vanaf de lagere Poolse perrons.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Bakovergang DH-3231

Detail van de bakovergang tussen de B en Bz van SN83-003 (DH-3231), bij de werkplaats te . Onder de deuren zijn extra klaptreden aangebracht voor de instap vanaf de lagere perrons in Polen.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Chojnice

Bij de werkplaats te staat divers materieel van in een spontane line-up bij elkaar. Van links naar rechts staan hier: motorwagen SA111-003; diesellocomotieven SU42-531 + SU42-526 + SM42-168; Wadloper SN83-003 (DH-3231); Partner SA132-005 en RegioVan SA109-006.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 bij Gwda Mała

SN83-002 (DH-3207) komt onderweg als trein 89524 van naar langs .
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Bińcze

SN83-002 (DH-3207) vertrekt met zo'n 10 minuten vertraging uit als trein 85336 van naar .
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) rangeert te en komt daarbij langs een nog op het emplacement aanwezige waterkolom afkomstig uit de stoomtijd.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

SA109-006 en DH-3102 te Chojnice

Links wordt SA109-006 voorgerangeerd om als trein 58727 van naar te gaan rijden, terwijl rechts SN82-001 (DH-3102) staat opgesteld.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

SA109-006 en DH-3102 te Chojnice

Links wordt SA109-006 voorgerangeerd om als trein 58727 van naar te gaan rijden, terwijl rechts SN82-001 (DH-3102) staat opgesteld.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) staat op het station van te wachten op een volgende inzet. Aan de baanruimer is te zien dat het stel onderweg op overwegen nog wel eens obstakels is tegengekomen.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Chojnice

SN83-002 (DH-3207) rangeert te van de tankplaat terug naar de werkplaats en passeert daarbij het seinhuis.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Chojnice

Bij het voorrangeren naar het station passeert SN83-002 (DH-3207) de op het emplacement opgestelde stoomloc Ty2-1387.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Człuchów

SN83-002 (DH-3207) passeert het inrijsein van als trein 58338 van naar .
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Szczecinek

Na afloop van de dienst staat SN83-002 (DH-3207) om 23:00 uur in het station van te wachten om de volgende ochtend vroeg om 4:25 uur naar te vertrekken.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 en EN57-063 te Szczecinek

In de vroege ochtend staat SN83-002 (DH-3207) in gereed om om 4:25 als trein 89521 naar te vertrekken. Een uur later zal EN57-063 om 5:25 als trein 89723 naar vertrekken.
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Dyminek

SN83-002 (DH-3207) passeert de landelijke omgeving van , compleet met telegraafpalen langs het spoor, als trein 89522 van naar .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Klaptreden op DH-3207

Detail van de klaptreden onder de deur van de Bz van SN83-002 (DH-3207), compleet met lamp om de instaptreden te belichten in het donker, te .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Szczecinek

Met slechts drie slagen naar en één slag naar voor twee treinstellen blijft er genoeg stilstand over. Tijdens de middagpauze staat SN83-002 (DH-3207) in te wachten op de volgende inzet.
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

EP07-1047 en DH-3207 te Szczecinek

Terwijl SN83-002 (DH-3207) in van de middagrust geniet komt EP07-1047 met trein TLK 84502 van naar het station binnen gereden.
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 en EN57-1356 te Szczecinek

EN57-1356 arriveert als trein 89728 uit in , waar links SN83-002 (DH-3207) en rechts SA101-103+SA121-003 staan te wachten op de volgende inzet.
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Gwda Mała

Na de middagpauze is SN83-002 (DH-3207) als trein 89525 uit vertrokken naar en nadert daarbij het stationnetje van .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 te Drzonowo

SN83-001 (DH-3206) vertrekt met 10 minuten vertraging uit als trein 89524 van naar .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 te Czarne

Na een stop in is SN83-001 (DH-3206) met 5 minuten vertraging onderweg als trein 85336 naar bij het binnenrijden van .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3206 te Bińcze

Even later rijdt SN83-001 (DH-3206) het station van binnen als trein 85336 van naar .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Bińcze

In heeft de SN83-001 (DH-3206) uitgewisseld met de SN83-003 (DH-3231), welke als trein 58339 uit vertrekt naar .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Bińcze

In heeft de SN83-001 (DH-3206) uitgewisseld met de SN83-003 (DH-3231), welke als trein 58339 uit vertrekt naar .
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Szczecinek

Na afloop van de dienst staan links SA121-003+SA101-003 en rechts SN83-003 (DH-3231) in afgerangeerd om de volgende dag weer ingezet te gaan worden. Gedurende de nacht is het opgestelde materieel bewaakt.
23 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 en EN57-063 te Szczecinek

Rond middernacht staat SN83-003 (DH-3231) in naast EN57-063 opgesteld te wachten om over enkele uren in de vroege ochtend naar respectievelijk en te gaan rijden.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

EN57-063, DH-3231 en SA1346-003 te Szczecinek

Rond middernacht staan in van voor naar achter EN57-063, SN83-003 (DH-3231) en SA136-003 naast opgesteld te wachten om over enke uren in de vroege ochtend te worden ingezet.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 en EN57-063 te Szczecinek

Rond middernacht staat SN83-003 (DH-3231) in naast EN57-063 opgesteld te wachten om over enkele uren in de vroege ochtend naar respectievelijk en te gaan rijden.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Szczecinek

Even voor kwart over vier 's ochtends staat SN83-003 (DH-3231) in , waar de perronverlichting zojuist is ontstoken, gereed om over een klein kwartiertje als trein 89521 naar te vertrekken.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Biały Bór

Rond 9 uur is SN83-002 (DH-3207) bij als trein 89522 onderweg van naar .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Szczecinek

Na aankomst als trein 89522 uit wordt SN83-002 (DH-3207) in afgerangeerd.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

SA136-009, SA121-003 en DH-3231 te Szczecinek

In staan drie verschillende materieeltypen van in een spontane line-up naast elkaar te wachten op een volgende inzet, van links naar rechts SA136-009, SA121-003+SA101-003 en SN83-002 (DH-3207).
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Szczecinek

In de druilerige regen staat SN83-003 (DH-3231) aan het begin van de middag in gereed om de tweede slag als trein 89525 naar te gaan maken.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Deurknoppen DH-3231

De deurknoppen in SN83-003 (DH-3231) zijn voorzien van Poolse opschriften. De rode tekst geeft aan dat het om het open en sluiten van de deur gaat. De teksten bij de blauw en gele knop betreffen respectievelijk sluiten en openen.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Interieur B DH-3231

Het interieur van de B-bak van SN83-003 (DH-3231) in .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Interieur Bz DH-3231

Het interieur van de Bz-bak van SN83-003 (DH-3231) in .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 te Miastko

SN83-003 (DH-3231) is in aangekomen als trein 89525 van naar .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3231 en DH-3207 te Miastko

In kruist links SN83-003 (DH-3231) als trein 89525 van naar me rechts SN83-002 (DH-3207) als trein 89524 van naar .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Chojnice

Nadat SN83-002 (DH-3207) in is aangekomen als trein 85336 uit , wordt het stel afgerangeerd naar de werkplaats om na zo'n anderhalf uur weer terug te keren.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) is met 13 minuten vertraging als trein 85726 uit in aangekomen.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3207 te Chojnice

SN83-002 (DH-3207) staat in gereed om als trein 58339 naar terug te keren.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Tankdop op DH-3207

Detail van de tankdop van SN83-002 (DH-3102) te , met nog altijd de Nederlandstalige tekst "Lekvrij tanken : materieelnummer ingeven, vulkoppeling aansluiten, sensorstekker aansluiten. Gebruik alleen de lekvrije vulkoppeling. Emba Techniek - Dordrecht".
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Interieur B DH-3207

Het interieur van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Interieur B DH-3207

Het interieur van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Interieur B DH-3207

Het interieur van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in , gezien vanaf het "plein" met klapzittingen langs de zijwanden.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Interieur balkon B DH-3207

Het interieur van het middenbalkon van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in .
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

Bz 3221 te El Palomar

De bestickerde Bz 3221 wordt op een trailer afgeleverd te , waar de bak weer in het spoor gezet zal worden. De op 16 juni 2007 in Groningen ontstane schade aan de Bz 3221 is hersteld door de beschadigde lamphouders te verwijderen en te vervangen door plaatstaal.
26 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3221 te El Palomar

Achter de trailer, waarop de Bz 3221 staat, worden in de voorbereidingen getroffen om deze bak weer in het spoor te zetten.
26 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

B 3221 te El Palomar

Ook de bestickerde B 3221 wordt op een trailer afgeleverd te .
26 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

B 3221 te El Palomar

De bestickerde B 3221 wordt op een trailer afgeleverd te , en wacht om weer in het spoor gezet te worden.
26 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

B 3221 te El Palomar

De bestickerde B 3221 wordt op een trailer afgeleverd te , en wacht om weer in het spoor gezet te worden.
26 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3212 en 3201 te Palomar

In staat links de 3212 nog in de NS-kleuren (met NoordNed logo's) naast de in de nieuwe -kleuren bestickerder 3201. Achter de 3201 staat nog de 3209 in NS-kleuren.
26 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3209 te Palomar

Om ruimte te maken voor het ontvangen van de nieuw bestickerde 3201 en 3221 is de 3209 naar achteren aan het eind van het spoor in verplaatst.
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3212 te El Palomar

In staan de twee bakken van B 3212 en Bz 3212 los van elkaar.
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

B 3212 te El Palomar

B 3212 staat als een losse bak te . Op de achtergrond is 3209 te zien.
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

Bz 3212 en 3201 te El Palomar

De losse bak Bz 3212 steekt in schril af tegen de fris bestickerde 3201.
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3201+3221 en Bz 3212 te El Palomar

In staan links de fris bestickerde 3201 + 3221 naast rechts de losse bak Bz 3212.
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3201 + 3221 te El Palomar

De eerste twee nieuw bestickerde stellen 3201 en 3221 staan gekoppeld in . De op 16 juni 2007 in Groningen ontstane schade aan de Bz 3221 is hersteld door de beschadigde lamphouders te verwijderen en te vervangen door plaatstaal.
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3221 + 3201 te El Palomar

De bestickerde 3221 + 3201 staan in klaar voor een proefrit naar . Op de achtergrond staan links 3212 en rechts 3209.
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3221 + 3201 te Muñiz

3221 + 3201 passeren tijdens een proefrit van naar .
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

3221 + 3201 te Muñiz

3221 + 3201, gezien op de achterzijde, passeren tijdens een proefrit van naar .
27 augustus 2011, © Gabriel Castelo.

116, 3215 + 3115 te Amersfoort

De 3215 + 3115 staan in Amersfoort naast de onderhoudsloods van Strukton. Op de voorgrond is Plan U 116 zichtbaar.
10 september 2011, © Niels Karsdorp.

3215 + 3115 en 2205 te Amersfoort

Rechts staan de 3215 + 3115 in Amersfoort naast de onderhoudsloods van Strukton. Links paradeert SHD 2205 tijdens de Open Monumentendag.
10 september 2011, © Niels Karsdorp.

3115 + 3215 te Amersfoort

Naast de onderhoudsloods van Strukton in Amersfoort staan van voor naar achter de Wadlopers 3115 + 3215 en de Plan U's 116 en 191.
10 september 2011, © Niels Karsdorp.

3229 + 3223 te Amersfoort

Achter het hek op het terrein voor de loods van de voormalige wagenwerkplaats in Amersfoort staan de nodige Wadlopers te wachten op eventuele verkoop. Op de voorgrond staan de 3229 (links) + 3223 (rechts). Tussendoor zijn de koppen van enkele andere stellen zichtbaar.
10 september 2011, © Niels Karsdorp.

3223 te Amersfoort

Voor de loods van de voormalige Wagenwerkplaats in Amersfoort staan de 3223 (vooraan) en twee onbekend gebleven soortgenoten te wachten op eventuele verkoop.
10 september 2011, © Niels Karsdorp.

V156+3228+3216+3220 te Hogebrug

V156 is met de Wadlopers 3228 + 3216 + 3220 bij Hogebrug (tussen Woerden en Gouda) als trein 51415 onderweg van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
15 december 2011, © Vincent van Werkhoven.

V156+3228+3216+3220 te Rotterdam Zuid

Enige tijd later passeert V156 met de Wadlopers 3228 + 3216 + 3220 Rotterdam Zuid als trein 51415 van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
15 december 2011, © Paul van Duin.

V156+3228+3216+3220 te Waalhaven Zuid

Uiteindelijk bereikte V156 met de Wadlopers 3228 + 3216 + 3220 de eindbestemming Waalhaven Zuid als trein 51415 uit Amersfoort.
15 december 2011, © André Korevaar.

V156+3229+3210+3223 te Rotterdam Zuid

Een dag later is V156 met de Wadlopers 3229 + 3210 + 3223 te Rotterdam Zuid als trein 51415 onderweg van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
16 december 2011, © André Korevaar.

3223+3210+3229 V156 te Waalhaven Zuid

Aangekomen op de Waalhaven worden de Wadlopers 3223 + 3210 + 3229 door V156 naar het geplande spoor verplaatst.
16 december 2011, © André Korevaar.

V156+3218+3214 te Rotterdam Centraal

's Avonds wacht V156 met de Wadlopers 3218 + 3214 te Rotterdam Centraal als trein 51416 van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven tot de intercity naar Venlo de Willemspoortunnel is gepaseerd.
16 december 2011, © Paul van Duin.

3221 te El Palomar

In een nachtelijk staat 3221 met nog enkele soortgenoten te wachten op wat komen gaat.
16 december 2011, © Gabriel Castelo.

3209 te Palomar

3209 voorzien van reclame stickers voor het Uruqyaanse communicatiebedrijf Antel, welke in oktober 2011 zijn aangebracht staat in een nachtelijk opgesteld.
16 december 2011, © Gabriel Castelo.

V156+3208+3227+3230 te Rotterdam Alexander

V156 passeert Rotterdam Alexander met de Wadlopers 3208 + 3227 + 3230 als trein 51415 onderweg van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
19 december 2011, © Sander Broerse.


De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017  2018  2019 
 2020 
 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 14 maart 2022.
Meer zullen nog volgen.


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.