Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Nieuwe foto's

De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017  2018  2019 

 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

3108 en 4053 te Leeuwarden


NoordNed Wadloper 3108 vertrekt als stoptrein 30033 uit Leeuwarden naar Stavoren en passeert daarbij de op een zijspoor opgestelde Koploper 4053 van NSR.
12 april 2003, © Niels Karsdorp.

3207 te Dronrijp


NoordNed 3207 nadert Dronrijp in het lege Friese landschap als stoptrein 30148 van Harlingen Haven naar Leeuwarden.
12 april 2003, © Niels Karsdorp.

3207 te Franeker


Noordned 3207 vertrekt uit Franeker als stoptrein 30137 van Leeuwarden naar Harlingen Haven.
12 april 2003, © Niels Karsdorp.

3208 te Franeker


NoordNed 3208 rijdt Franeker binnen als stoptrein 30143 van Leeuwarden naar Harlingen Haven.
12 april 2003, © Niels Karsdorp.

3226 en 3224 te Zuidhorn


In Zuidhorn kruisen links NoordNed 3231 (niet zichtbaar) + 3226 als stoptrein 30249 van Leeuwarden naar Groningen met rechts NoordNed 3224 als stoptrein 30266 van Groningen naar Leeuwarden.
12 april 2003, © Niels Karsdorp.

3225 te Grijpskerk


NoordNed 3225 nadert Grijpskerk als stoptrein 30256 van Groningen naar Leeuwarden.
13 april 2003, © Niels Karsdorp.

3225 + 3449 bij Okswerd


NoordNed Wadloper 3225 + 3449 passeren een spoorbruggetje over het Stille Diep bij Okswerd (tussen Grijpskerk en Zuidhorn) als stoptrein 30245 van Leeuwarden naar Groningen.
13 april 2003, © Niels Karsdorp.

3223 te Zuidhorn


NoordNed 3223 stop op spoor 1 te Zuidhorn als stoptrein 30280 van Groningen naar Leeuwarden.
9 augustus 2003, © Niels Karsdorp.

3222 te Stadskanaal


NoordNed 3222, te gast bij de STAR-dagen, is als trein 3718 onderweg van Stadskanaal naar Musselkanaal.
21 september 2003, © Niels Karsdorp.

3101 te Westerhoeven


Connexxion Veenexxpres 3101 passeert Westerhoeven (tussen Daarlerveen en Vriezenveen) als trein 31044 van Mariënberg naar Almelo.
7 december 2003, © Niels Karsdorp.

3101 te Geerdijk


Connexxion Veenexxpres 3101 passeert een boerderij bij Geerdijk als trein 31054 van Mariënberg naar Almelo.
7 december 2003, © Niels Karsdorp.

865 en 3223 te Geldermalsen


In Geldermalsen staat rechts Veolia Maashopper 3223 met Veolia logo over het NS logo heen geplakt en links Arriva Plan V 865 met Arriva logo over het NS logo geplakt.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

78-3218+78-3217 te Oradea


78-3218+78-3217 (ex 3218) is na aankomst als trein IR 15037 uit in afgerangeerd naar spoor 0 voor de nacht en zal de volgende morgen vroeg om kwart voor vijf weer naar vertrekken.
9 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217+78-3218 te Oradea


78-3217+78-3218 (ex 3218) is na aankomst als trein IR 15037 uit in afgerangeerd naar spoor 0 voor de nacht en zal de volgende morgen vroeg om kwart voor vijf weer naar vertrekken.
9 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3218+78-3217 te Șuncuiuș


78-3218+78-3217 (ex 3218) is als trein IR 15033 onderweg van naar en wacht in de kruising met een tegentrein af.
10 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217+78-3218 te Ciucea


78-3217+78-3218 (ex 3218) passeert de uitrijherhalingsseinen in als trein IR 15036 van naar met een vertraging van ongeveer 10 minuten.
10 september 2019, © Niels Karsdorp.

64-1363 en 78-3217+78-3218 te Ciucea


64-1363 staat met trein IR 1833 van naar 10 minuten in te wachten op de kruising met 78-3217+78-3218 (ex 3218), gezien op de achterzijde, als trein IR 15036 van naar .
10 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3218+78-3217 te Oradea


78-3218+78-3217 (ex 3218) komt als trein IR 15031 uit aan in .
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3218+78-3217 te Oradea


78-3218+78-3217 (ex 3218), gezien op de achterzijde, komt als trein IR 15031 uit aan in .
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217+78-3218 te Oradea


Nadat de reizigers zijn uitgestapt wordt 78-3217+78-3218 (ex 3218) in afgerangeerd van spoor 1 naar spoor 0.
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217 en 928 525 te Oradea


Links staat 78-3217+78-3218 (ex 3218) op spoor 0 van te wachten terwijl rechts 628 525+928 525, gezien op de achterzijde, als trein R 15853 uit aan komt in .
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217+78-3218 te Oradea


78-3217+78-3218 (ex 3218) staat op spoor 0 in te wachten om over een uur als trein IR 15034 naar te vertrekken.
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217 en 0614 047 te Oradea


In staat 78-3217+78-3218 (ex 3218) op spoor 0 te wachten om over een uur als trein IR 15034 naar te vertrekken, terwijl 0614 048+0614 047 (gereduceerd tot twee motorkopbakken zonder tussenrijtuig) als trein IR 15033 uit arriveert in .
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

Detail 78-3218


Detail opschrift over het aansluiten aan de depotvoeding op 78-3218 (ex B 3218).
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

Detail 78-3218


Detail van de opschriften op 78-3218 (ex B 3218), met o.a. de aanduiding van de brandstofvulmond (welke zich net links buiten beeld bevindt), maximum snelheid van 100 km/u, toelating enkel voor Roemenië, gereviseerd op 25 mei 2018 in de werkplaats te , minimum boogstraal van 120 m, nominaal vermogen van 212 kW, lengte van 14,10 m, revisietermijn loopt af op 19 augustus 2024, en onder het raam de aanduiding dat dit rijtuig A betreft met de zitplaatsnummers 1 t/m 36.
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217+78-3218 te Oradea


Op de voorgrond staat 78-3217+78-3218 (ex 3218) op spoor 0 in gereed om als trein IR 15034 naar te vertrekken, met daarachter 0614 047+0614 048 welke na aankomst als trein IR 15033 uit is afgerangeerd naar eveneens spoor 0.
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

Detail 78-3217


Detail van de noodrem op het grote voorbalkon van 78-3217 (ex Bz 3218), waarbij de Nederlandse sticker is gehandhaafd en er enkel een Roemeense sticker naast is geplakt, welke vermeld: "De handgreep wordt alleen in noodgevallen gebruikt! Het misbruik van de installatie wordt bestraft volgens de geldende wetgeving."
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

Detail 78-3217


Detail een paneel met schakelaar op het grote voorbalkon van 78-3217 (ex Bz 3218), waarbij voor een deel de Nederlandse beschrijving zichtbaar is en gedeeltelijk een sticker met Roemeense beschrijving is opgeplakt.
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3218+78-3217 te Cluj Napoca


78-3218+78-3217 (ex 3218) staat in gereed om als trein IR 15037 naar terug te keren.
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3218 en 96-2521 te Cluj Napoca


Links op spoor 4 vertrekt 78-3218+78-3217 (ex 3218) als trein IR 15037 uit naar terwijl rechts op spoor 3 Desiro 96-2521+96-2021 staat.
11 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3217+78-3218 te Cluj Napoca


Om kwart voor acht 's ochtends komt 78-3217+78-3218 (ex 3218) als trein IR 15032 uit aan in , terwijl op de achtergrond 41-0331 rangeert.
12 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3218 en 96-2511 te Cluj Napoca


Links op spoor 2 staat 78-3218+78-3217 (ex 3218) gereed om als trein IR 15033 uit naar te vertrekken terwijl rechts op spoor 1 Desiro 96-2011+96-2511 zojuist als trein IR 1532 uit in is geariveerd.
12 september 2019, © Niels Karsdorp.

78-3218+78-3217 te Cluj Napoca


78-3218+78-3217 (ex 3218) laat zich bij vertrek als trein IR 15033 naar uit op de achterzijde nakijken.
12 september 2019, © Niels Karsdorp.


De foto's zijn gerangschikt per jaar, kies een jaar:
           1981  1982  1983  1984  1985  1986  1987  1988  1989 
 1990  1991  1992  1993  1994  1995  1996  1997  1998  1999 
 2000  2001  2002  2003  2004  2005  2006  2007  2008  2009 
 2010  2011  2012  2013  2014            2016  2017  2018  2019 

 Sortering op Nederlands treinstelnummer
 Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 13 januari 2020.
Meer zullen nog volgen.


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.