Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Foto's per treinstel

De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

3102 bij Zuidbroek

De 3102 passeert de spoorbrug over het A.G. Wildervanckkanaal bij Zuidbroek.
13 april 1988, © Robert Stremming.

3102 + 3117 + 3217 bij Buitenpost

Na in Groningen met de 3217 als versterkingsstel te zijn uitgebreid hebben de NS 3102 + 3117 + 3217 Buitenpost achter zich gelaten op weg als stoptrein 8658 naar Leeuwarden.
2 augustus 1996, © Niels Karsdorp.

3102 + 3117 + 3217 nabij Grijpskerk

NS 3102 + 3117 + 3217 passeren de reeds gestarte werkzaamheden aan de partiële spoorverdubbeling tussen Grijpskerk en Veenwouden even buiten Grijpskerk als stoptrein 8666 van Groningen naar Leeuwarden.
Zie ook op deze foto hoe de omgeving hier veranderd is.
2 augustus 1996, © Niels Karsdorp.

3102 nabij Groningen Losplaats

Op de vroege zaterdagochtenden is een losse Wadloper motorwagen voldoende tussen Winschoten en Groningen. NS 3102, (nog zonder airco-kasten!), nadert Groningen Losplaats als trein 8330 uit Winschoten.
19 april 1997, © Niels Karsdorp.

3102 te Waterhuizen

Twee uur later is dezelfde NS 3102 wederom als losse motorrijtuig onderweg van Winschoten naar Groningen, nu als trein 8338 en te Waterhuizen.
19 april 1997, © Niels Karsdorp.

3102 + 3103 te Zwolle

NSR Wadlopers 3102 + 3103 staan op reserve op spoor 13 te Zwolle, terwijl de dienst op Kampen wordt verzorgd door een .
6 januari 2001, © Niels Karsdorp.

3102 + 3103 + 3101 bij 's-Heerenbroek

De laatste drie NSR Wadlopers 3102 + 3103 + 3101 als stoptrein van Zwolle naar Kampen bij 's-Heerenbroek.
23 maart 2002, © Niels Karsdorp.

3102 + 3103 + 3101 bij IJsselmuiden

NSR 3102 + 3103 + 3101 te IJsselmuiden als stoptrein van Zwolle naar Kampen.
23 maart 2002, © Niels Karsdorp.

3102 + 3103 + 3101 te Kampen

NSR 3102 + 3103 + 3101 bij binnenkomst in het eindstation Kampen als stoptrein uit Zwolle.
23 maart 2002, © Niels Karsdorp.

3102 te Onnen

De 3102 is in het onderhoudsbedrijf Onnen gereed gemaakt voor de inzet bij Connexxion tussen Almelo en Mariënberg.
2 oktober 2002, © Jan Wagenaar.

3102 te Geerdijk

Connexxion 3102 van Mariënberg naar Almelo passeert Geerdijk.
4 november 2002, © Niels Karsdorp.

3102 en 3101 te Almelo

Op spoor 3 onder de kap van Almelo staat Connexxion 3102 gereed om naar Mariënberg te vertrekken, met daarachter Connexxion 3101, welke zal worden afgerangeerd.
5 december 2002, © Niels Karsdorp.

3102 te Mariënberg

Connexxion 3102 vertrekt uit Mariënberg als trein 31058 naar Almelo.
29 juli 2004, © Niels Karsdorp.

3102 te Mariënberg

Een uur later vertrekt Connexxion 3102 wederom uit Mariënberg naar Almelo, dit maal als trein 31062.
29 juli 2004, © Niels Karsdorp.

203.101 en 3102 te Hengelo

Alstom 203.101 is een prototype voor de modernisering van ex oostduitse V100 locomotieven en is geruime tijd op huurbasis door diverse vervoerders in Nederland aan te treffen. Hier staat de loc vergezeld van Connexxion 3102 te Hengelo.
2 september 2005, © Erwin Davids.

3102 tussen Vriezenveen en Aadorp

Connexxion 3102 nadert het viaduct van de N36 tussen Vriezenveen en Aadorp als stoptrein van Mariënberg naar Almelo.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3102 te Daarlerveen

Connexxion 3102 tijdens de stop te Daarlerveen als stoptrein van Almelo naar Mariënberg.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3102 te Vroomshoop

Connexxion 3102 passeert de spoorbrug over het Overijssels Kanaal bij Vroomshoop op weg naar Almelo.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3102 tussen Aadorp en Vriezenveen

Connexxion 3102 nadert opnieuw het viaduct van de N36 tussen Aadorp en Vriezenveen, nu echter van de andere kant en op weg naar Mariënberg.
2 juli 2006, © Niels Karsdorp.

3102 te Almelo

Connexxion 3102 staat onder de kap van Almelo op spoor 3 gereed om als trein 31035 naar Mariënberg te vertrekken.
17 augustus 2006, © Tom Stoffels.

3102 + 3430 te Hengelo

Een niet alledaagse combinatie van de Connexxion Veenexxpres 3102 met NSR 3430 te Hengelo. De 3430 werd gebruikt om de defecte 3102 de werkplaats te Hengelo in te duwen.
29 april 2007, © Mark de Koning.

3102 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3102 staat opgesteld te Amersfoort.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

6401, 3101 en 3102 te Amersfoort

Op de kopsporen te Amersfoort staat links 6401 van Railion Nederland in totaalreclame voor RailPro, rechts Connexxion Veenexxpres 3102 en daarachter Connexxion Veenexxpress 3101.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3102 staat opgesteld te Amersfoort.
1 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpres 3102 staat opgesteld te Amersfoort. Links is de cabine van Railion Nederand 6401 in totaalreclame voor RailPro zichtbaar.
2 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 en 3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpressen 3102 en 3101 staan opgesteld te Amersfoort.
2 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 en 3101 te Amersfoort

Connexxion Veenexxpressen 3102 en 3101 staan opgesteld te Amersfoort.
15 september 2007, © Niels Karsdorp.

3027, 18 en 3102 te Amersfoort

Van links naar rechts staan op de kopsporen te Amersfoort:
Railion Nederland 3027, met daarachter ACTS 6702 + 1252
18
Connexxion Veenexxpres 3102.
15 september 2007, © Niels Karsdorp.

3102 en SU45-164 te Frankfurt an der Oder

Tijdens het stationnement te , waar de eloc uit Nederland wordt vervangen door een Poolse dieselloc van , worden de 3102 en 3206 (niet zichtbaar) voorbijgereden door dieselloc SU45-164 van de .
14 mei 2009, © Daniël Friederichs.

SM42-037 en 3102 + 3206 te Poznan

In de loods van Sigma Tabor te staan de Wadlopers 3102 + 3206 naast dieselloc SM42-037 van Poznań.
14 mei 2009, © Daniël Friederichs.

SU45-018 en DH-3102 te Chojnice

In de loods bij het station van staan dieselloc SU45-018 en Wadloper SN82-001 (DH-3102) gebroederlijk naast elkaar.
28 juni 2010, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

Enige tijd later was SN82-001 (DH-3102) buiten de loods te geplaatst.
28 juni 2010, © Niels Karsdorp.

SM42-221, DH-3102 en Ty2-1387 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) wordt in van de loods naar het perron gerangeerd om als trein 58731 naar te gaan rijden en passeert daarbij dieselloc SM42-221 en stoomloc Ty2-1387.
28 juni 2010, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) wordt in voorgerangeerd om als trein 58731 naar te gaan rijden.
28 juni 2010, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) staat op het station van gereed om als trein 58731 naar te vertrekken.
28 juni 2010, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) wordt in voorgerangeerd om als trein 58731 naar te gaan rijden.
29 juni 2010, © Niels Karsdorp.

3102 te Nieźychowice

's Avonds is SN82-001 (DH-3102) onderweg als trein 58731 van naar en passeert daarbij een rij telegraafpalen bij .
29 juni 2010, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) wordt op de tankplaat te weer voorzien van een volle tank brandstof.
6 juli 2010, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) wordt in voorgerangeerd om als trein 58727 naar te gaan rijden.
7 mei 2011, © Ronald Bokhove.

DH-3102 bij Powałki

SN82-001 (DH-3102) komt met hoge snelheid langs een typisch Poolse entourage met telegraafpalen langs het spoor bij als trein 2234 van naar .
8 mei 2011, © Ronald Bokhove.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) is uit in aangekomen en wordt afgerangeerd om in de loop van de avond weer in actie te komen komen om een slag naar te gaan maken.
4 augustus 2011, © Mark Olthof.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) rangeert te en komt daarbij langs een nog op het emplacement aanwezige waterkolom afkomstig uit de stoomtijd.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

SA109-006 en DH-3102 te Chojnice

Links wordt SA109-006 voorgerangeerd om als trein 58727 van naar te gaan rijden, terwijl rechts SN82-001 (DH-3102) staat opgesteld.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

SA109-006 en DH-3102 te Chojnice

Links wordt SA109-006 voorgerangeerd om als trein 58727 van naar te gaan rijden, terwijl rechts SN82-001 (DH-3102) staat opgesteld.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) staat op het station van te wachten op een volgende inzet. Aan de baanruimer is te zien dat het stel onderweg op overwegen nog wel eens obstakels is tegengekomen.
22 augustus 2011, © Niels Karsdorp.

DH-3102 te Chojnice

SN82-001 (DH-3102) is met 13 minuten vertraging als trein 85726 uit in aangekomen.
24 augustus 2011, © Niels Karsdorp.


De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 24 augustus 2017
Meer zullen nog volgen


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.