Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Foto's per treinstel

De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

3204 + 3211 + 3213 te Zwolle

Voorafgaand aan een NVBS excursie met de nieuwe Wadlopers rangeren de 3204 + 3211 + 3213 te Zwolle.
6 maart 1982, © Bart van 't Grunewold.

3204 + 3211 + 3213 te Dalfsen

Een NVBS excursie met de NS Wadlopers 3204 + 3211 + 3213 van Zwolle via Coevorden en naar Zwolle passeert in Dalfsen NS Plan U 136 als stoptrein 8038 van Emmen naar Zwolle.
6 maart 1982, © Ben Doedens.

3204 te Nordhorn

De 3213 + 3211 + 3204, gezien op het achterste stel, te op het traject van de Bentheimer Eisenbahn tijdens de NVBS excursie van Zwolle via Coevorden en naar Zwolle.
6 maart 1982, © Bart van 't Grunewold.

3204 + 3108 + 3104 te Assen

Wegens ijsafzetting aan de bovenleiding door ijzel was er geen elektrisch treinverkeer mogelijk benoorden Zwolle. Ook de intercity-treinen werden met dieselmaterieel gereden. Zo naderen NS 3204 + 3108 + 3104 Assen als intercity 552 van Groningen naar Zwolle.
3 maart 1987, © Peter Schoeber.

3204 te Zuidbroek

De 3204 nadert Zuidbroek vanuit de richting Winschoten en passeert de uitrijseinen voor de richtingen Winschoten en Veendam.
23 oktober 1987, © Robert Stremming.

3204 en 2409 te Groningen

In Groningen staat links de Wadloper 3204 en rechts dieselloc 2409.
8 februari 1988, © Robert Stremming.

3204 + 4076 + 4094 te Leeuwarden

NS Wadloper 3204 + Koplopers 4076 + 4094 te Leeuwarden.
Nadat de 4094 een koolstrip is verloren wordt het stel, samen met de 4076, door de 3204 naar het werkbordes gesleept.
27 juni 1990, © Hans Elzinga.

3204 nabij Grijpskerk

NS 3204 (nog met tyfoon boven het cabineraam) als stoptrein 8664 van Groningen naar Leeuwarden is zojuist Grijpskerk gepasseerd.
Zie ook deze foto hoe de omgeving hier binnen een jaar kan veranderen.
23 september 1995, © Niels Karsdorp.

3204 te Scheemda

NS 3204 nadert Scheemda vanuit Groningen op weg als sneltrein 8339 naar Winschoten.
Zeven jaar eerder stond op deze plek nog het oude inrijseinbordes, zoals te zien op deze foto.
12 juli 1996, © Niels Karsdorp.

3204 bij Zuidhorn

NS 3204 verlaat Zuidhorn als stoptrein 8654 van Groningen naar Leeuwarden. Rechts heeft tot de jaren '30 van de 20e eeuw het spoor gelegen, voordat het Van Starkenborghkanaal werd gegraven en het spoor opgehoogd moest worden om dit kanaal te overbruggen.
2 november 1996, © Niels Karsdorp.

3204 te Groningen

NS 3204 (nog steeds met tyfoon boven het cabineraam) staat in Groningen te wachten op vertrek naar Roodeschool als stoptrein 8757.
29 januari 1997, © Niels Karsdorp.

3204 te Zuidhorn

NS 3204 als stoptrein van Groningen naar Leeuwarden te Zuidhorn.
30 december 1997, © Niels Karsdorp.

3204 te Appingedam

NS 3204 als stoptrein van Groningen naar Delfzijl passeert de restanten van de voormalige losplaats van Appingedam.
16 mei 1998, © Niels Karsdorp.

3204 + 3430 bij De Punt

NSR Wadloper 3204 en 3430 op weg van Groningen naar Zwolle passeren De Punt.
12 mei 1999, © Niels Karsdorp.

3204 gesplitst te Roodeschool

NS 3204 is met een verbrande aslager aan de B bak defect geraakt te Roodeschool. Na te zijn verplaatst van spoor 1 naar spoor 3 is het stel gesplitst. Op de voorgrond staat de Bz, op de achtergrond de B.
8 mei 2000, © Gerard Erik van Vliet.

B 3204 te Roodeschool

NS 3204 is met een verbrande aslager aan de B bak defect geraakt te Roodeschool. Na te zijn verplaatst van spoor 1 naar spoor 3 is het stel gesplitst. Van de B bak zal het draaistel met de verbrande aslager worden gedemonteerd.
8 mei 2000, © Gerard Erik van Vliet.

3204 te Sneek

Vijf minuten te vroeg komt Arriva 3204 als trein 30037 uit Leeuwarden binnen op de eindbestemming Sneek.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3204 te Sneek

Arriva 3204 passeert de laatste brug en overweg voor eindbestemming Sneek, komende als trein 30041 uit Leeuwarden.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3213 + 3204 nabij Bozum

Wegens de door een wisselstoring opgelopen vertraging is trein 30066 van Stavoren naar Leeuwarden, gereden door de 3213, te Sneek opgeheven. Na een rangeerbeweging waarbij de als trein 30053 uit Leeuwarden aangekomen 3204 achter (!) de 3213 is aangekoppelt is het duo 3213 + 3204 als trein 30068 vertrokken naar Leeuwarden, bij doorkomst langs Bozum (tussen Sneek Noord en Mantgum).
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3204 nabij Scharnegoutum

Arriva 3204 passeert een boerderij nabij Scharnegoutum (tussen Mantgum en Sneek Noord) als trein 30057 van Leeuwarden naar Sneek.
31 maart 2007, © Niels Karsdorp.

3204 + 3201 + 3203 + 3220 te Amersfoort

Doordat tijdens het rangeren met de Wadlopers om in de loods ruimte te maken voor het stallen van museummaterieel de sleepkoppeling brak werden de Wadlopers 3204 + 3201 + 3203 + 3220 door de Stichting Historisch Dieselmaterieel buiten het hek geplaatst, zodat de opgeloten rangeerloc kon vertrekken om na te zijn omgedraaid het rangeerwerk te voltooien.
27 december 2010, © Niels Karsdorp.

3204 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3204 + 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht.
29 januari 2011, © Niels Karsdorp.

3204 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3204 + 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

3204 te Amersfoort

In Amersfoort staan de 3204 + 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in één rij van twintig bakken te wachten om naar te worden overgebracht. Links is het meetrijtuig UST-96 van Eurailscout zichtbaar.
8 februari 2011, © Nico Lollinga.

3204 te Antwerpen

De Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 staan in te wachten op een schip naar .
25 maart 2011, © Luc Janssens.

3204 te Antwerpen

De 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 staan in te wachten op een schip naar .
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3204 te Antwerpen

Op de voorgrond staan de 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 in te wachten op een schip naar . Op de achtergrond zijn de 3201 en 3203 zichtbaar.
27 maart 2011, © Niels Karsdorp.

3204 te Antwerpen

De 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 staan in te wachten op een schip naar .
23 april 2011, © Niels Karsdorp.

3201 en 3204 te Antwerpen

In staat links de Wadloper 3201 en rechts de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205.
1 mei 2011, © Niels Karsdorp.


De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 24 augustus 2017
Meer zullen nog volgen


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.