| NS 3218 + 3228 arriveren in Assen komende uit Groningen. Wegens ijsafzetting aan de bovenleiding door ijzel was er geen elektrisch treinverkeer mogelijk benoorden Zwolle, waardoor de treinen met dieselmaterieel werden gereden. 3 maart 1987, © Peter Schoeber. |
| De 3218 passeert Utrecht Lunetten, onderweg naar Tilburg, waar het stel in de hoofdwerkplaats van dakventilatie zal worden voorzien. 10 juni 1993, © Sicco Dierdorp. |
| NS 3218 staat in een mistig Stavoren gereed om als trein 8948 naar Leeuwarden terug te keren.
24 januari 1997, © Niels Karsdorp. |
| De onbeverbouwde NS 3218 en verbouwde 3107 passeren Hoogkerk onderweg als trein 8656 van Groningen naar Leeuwarden.
17 mei 1997, © Niels Karsdorp. |
| Het vertakkingsvoorsein in een weiland bij Den Horn heeft geen betekenis meer voor de NS 3218 en 3107 welke als trein 8664 van Groningen naar Leeuwarden voorbij komen gereden.
17 mei 1997, © Niels Karsdorp. |
| NS 3218 laat Deinum achter zich als stoptrein 8244 van Harlingen Haven naar Leeuwarden. 27 september 1997, © Niels Karsdorp. |
| NoordNed 3218 (met daarachter NoordNed 3202, NSR 3208 en ACTS 6702) in het Onderhoudsbedrijf Onnen. 18 februari 2001, © Niels Karsdorp. |
| NoordNed Bz + B 3218 op het terrein van het Revisiebedrijf Tilburg.
12 oktober 2002, © Niels Karsdorp. |
| NoordNed Bz + B 3218 op het terrein van het Revisiebedrijf Tilburg. 12 oktober 2002, © Niels Karsdorp. |
| NoordNed B + Bz 3218 op het terrein van het Revisiebedrijf Tilburg. 12 oktober 2002, © Niels Karsdorp. |
| Arriva 3218 vertrekt uit Scheemda als stoptrein van Nieuweschans naar Groningen. 18 maart 2006, © Niels Karsdorp. |
| Arriva 3218 passeert de werkzaamheden aan de westelijke ringweg te Groningen als stoptrein van Groningen naar Delfzijl. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Arriva 3218 + 3219 onderweg als stoptrein naar Delfzijl zijn zojuist vertrokken uit Groningen. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Arriva 3218 nadert het station van Zuidbroek als stoptrein 30427 van Groningen naar Nieuweschans. 30 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| Arriva
303 is met een proefrit onderweg van Scheemda naar Groningen en kruist op het station van Zuidbroek met Arriva Wadloper 3218 onderweg als trein 30435 van Groningen naar Winschoten. 30 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| In Zwolle staan naast de werkplaats de afgetapte Wadlopers 3218 + 3104 + 3109 met daarachter de TEE rijtuigen van de Stichting TEE, waarvan de kop van het rijtuig 1984-4 in de oude rode TEE-kleur is teruggeschilderd. 9 februari 2008, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218) en 78-3225+78-3224 (ex 3224) staan in gereed om als trein IR 15061 naar te vertrekken. 18 oktober 2013, © Dragoș Anoaica. |
| 78-3217+78-3218 (ex 3218) staat op reserve te naast de rechts als trein R 15127 uit aangekomen 78-3232+78-3233 (ex 3229). 17 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218) staat op het station in op reserve. 17 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218) is na aankomst als trein IR 15037 uit in afgerangeerd naar spoor 0 voor de nacht en zal de volgende morgen vroeg om kwart voor vijf weer naar vertrekken.
9 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3217+78-3218 (ex 3218) is na aankomst als trein IR 15037 uit in afgerangeerd naar spoor 0 voor de nacht en zal de volgende morgen vroeg om kwart voor vijf weer naar vertrekken.
9 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218) is als trein IR 15033 onderweg van naar en wacht in de kruising met een tegentrein af.
10 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3217+78-3218 (ex 3218) passeert de uitrijherhalingsseinen in als trein IR 15036 van naar met een vertraging van ongeveer 10 minuten.
10 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 64-1363 staat met trein IR 1833 van naar 10 minuten in te wachten op de kruising met 78-3217+78-3218 (ex 3218), gezien op de achterzijde, als trein IR 15036 van naar . 10 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218) komt als trein IR 15031 uit aan in .
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218), gezien op de achterzijde, komt als trein IR 15031 uit aan in .
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Nadat de reizigers zijn uitgestapt wordt 78-3217+78-3218 (ex 3218) in afgerangeerd van spoor 1 naar spoor 0.
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Links staat 78-3217+78-3218 (ex 3218) op spoor 0 van te wachten terwijl rechts 628 525+928 525, gezien op de achterzijde, als trein R 15853 uit aan komt in .
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3217+78-3218 (ex 3218) staat op spoor 0 in te wachten om over een uur als trein IR 15034 naar te vertrekken. 11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| In staat 78-3217+78-3218 (ex 3218) op spoor 0 te wachten om over een uur als trein IR 15034 naar te vertrekken, terwijl 0614 048+0614 047 (gereduceerd tot twee motorkopbakken zonder tussenrijtuig) als trein IR 15033 uit arriveert in . 11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Op de voorgrond staat 78-3217+78-3218 (ex 3218) op spoor 0 in gereed om als trein IR 15034 naar te vertrekken, met daarachter 0614 047+0614 048 welke na aankomst als trein IR 15033 uit is afgerangeerd naar eveneens spoor 0. 11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218) staat in gereed om als trein IR 15037 naar terug te keren.
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Links op spoor 4 vertrekt 78-3218+78-3217 (ex 3218) als trein IR 15037 uit naar terwijl rechts op spoor 3 Desiro 96-2521+96-2021 staat.
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Om kwart voor acht 's ochtends komt 78-3217+78-3218 (ex 3218) als trein IR 15032 uit aan in , terwijl op de achtergrond 41-0331 rangeert. 12 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Links op spoor 2 staat 78-3218+78-3217 (ex 3218) gereed om als trein IR 15033 uit naar te vertrekken terwijl rechts op spoor 1 Desiro 96-2011+96-2511 zojuist als trein IR 1532 uit in is geariveerd.
12 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| 78-3218+78-3217 (ex 3218) laat zich bij vertrek als trein IR 15033 naar uit op de achterzijde nakijken.
12 september 2019, © Niels Karsdorp. |