| De 3219 nadert Hoogezand-Sappemeer uit de richting van Groningen. De tegentrein naar Groningen heeft reeds veilig. Aangezien het traject dubbelsporig is, hoeven de treinen hier niet op elkaar te wachten. 4 oktober 1986, © Robert Stremming. |
| In Groningen staat links dieselloc 2233 aan de staart van een uit rijtuigen Plan E bestaande trein en rechts Wadloper 3219. 2 maart 1987, © Robert Stremming. |
| Op een koude winterse dag staat de 3219 in Groningen gereed om in de richting van Winschoten te vertrekken. 2 maart 1987, © Robert Stremming. |
| Naast een hoop ongemak levert ijzel ook mooie plaatjes op. NS 3219 verlaat Assen als achterste treinstel van een trein naar Groningen en passeert daarbij een in ijzel verpakte boom. 3 maart 1987, © Peter Schoeber. |
| Wegens ijsafzetting aan de bovenleiding door ijzel was er geen elektrisch treinverkeer mogelijk benoorden Zwolle, waardoor de treinen met dieselmaterieel werden gereden. NS 3219 + 3209 + 3110 arriveren in Hoogeveen komende uit Groningen 3 maart 1987, © Peter Schoeber. |
| Bij de landelijke open dag van de NS was Wadloper 3219 te gast in Arnhem. 10 oktober 1987, © Robert Stremming. |
| Bij de landelijke open dag van de NS was Wadloper 3219 te gast in Arnhem. 10 oktober 1987, © Robert Stremming. |
| De nog onverbouwde NS 3219 passeert Groningen Losplaats als sneltrein 8339 naar Winschoten. 11 augustus 1998, © Niels Karsdorp. |
| NS 3219 passeert de spoorbrug over het Van Starkenborghkanaal te Zuidhorn als stoptrein 8639 van Leeuwarden naar Groningen. 5 december 1998, © Niels Karsdorp. |
| NoordNed 3219 als stoptrein van Groningen naar Nieuweschans passeert de spoorbrug bij Zuidbroek. 31 mei 2004, © Niels Karsdorp. |
| Van links naar rechts staan bij het onderhoudsbedrijf Zwolle NS Koploper 4016, NS 3408, NoordNed Wadloper 3219 en Syntus 25. 4 september 2004, © Niels Karsdorp. |
| De van botsschade herstelde Arriva 3219 zit weer strak in de lak, en komt hier achter Arriva 3217 door Hilversum onderweg van Haarlem naar Onnen, waar de 3219 verder voltooid zal worden. 22 september 2006, © Rens Bloom. |
| Arriva 3219 passeert een spoorbruggetje bij de halte Koudum-Molkwerum als stoptrein 30031 van Leeuwarden naar Stavoren. 1 april 2007, © Niels Karsdorp. |
| Arriva 3219 passeert de jachthaven van Workum als stoptrein 30039 van Leeuwarden naar Stavoren. 1 april 2007, © Niels Karsdorp. |
| Arriva 3219 passeert een boerderij tussen Sneek en IJlst als stoptrein 30058 van Stavoren naar Leeuwarden. 1 april 2007, © Niels Karsdorp. |
| Statige boerderijen zijn in Friesland genoeg nabij het spoor te vinden. Arriva 3219 passeert een boerderij tussen Hindeloopen en Koudum-Molkwerum als stoptrein 30047 van Leeuwarden naar Stavoren. 1 april 2007, © Niels Karsdorp. |
| Een paard graast rustig verder als Arriva 3219 als stoptrein 30055 van Leeuwarden naar Stavoren over de spoorbrug nabij Hindeloopen passeert. 1 april 2007, © Niels Karsdorp. |
| Het jaar 2007 is wellicht het laatste jaar dat een Wadloper in combinatie met een bloembollenveld is te zien, uitgezonderd eventuele toekomstige museumritten. Arriva 3219 passeert een bloembollenveld nabij Hindeloopen als stoptrein 30074 van Stavoren naar Leeuwarden. 1 april 2007, © Niels Karsdorp. |
| Links staan de teruggeplaatste Wadlopers 3219 + 3207 en 3231 + 3225. In het midden staat de 3101 en rechts is de 3119 te zien bij de oude wagenwerkplaats in Amersfoort. 1 juli 2009, © Niels Karsdorp. |
| DH-3219 is bij onderweg van via naar . 12 september 2010, © Sebastian Bereza. |
| SN83-004 (ex 3219) vertrekt uit een besneeuwd onderweg van naar . 28 januari 2014, © Daniel Kuczob. |
| Op het werkplaatsterrein van te staan de SN83-004 (ex 3219) en SN82-002 (ex 3105) te wachten op betere tijden.
1 juli 2018, © Edwin Lageweg. |