Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Foto's per treinstel

De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

3223 te Lunetten

De 3223 is, na in de hoofdwerkplaats Tilburg van dakventilatie te zijn voorzien, op de terugweg naar het noorden en vertrekt hier uit Lunetten om via de Oosterspoorweg en Blauwkapel richting Amersfoort en Zwolle te gaan.
1 juli 1993, © Sicco Dierdorp.

3223 bij Oudega

Een zwaan in een weiland nabij Oudega kijkt niet op of om als NS 3223 als stoptrein 8964 van Stavoren naar Leeuwarden passeert.
24 februari 1998, © Niels Karsdorp.

3223 en 3213 te Leeuwarden

NoordNed 3223, tijdelijk bestaande uit de Bz 3223 en B 3211, en de 3213 staan in Leeuwarden op de containerterminal voor de aanpassing van het interieur, waarbij de tweede klas wat compacter werd opgesteld en de B werd voorzien van eerste klas. De 3223 behoort eigenlijk tot de Friese stellen waarvoor geen eerste klas vereist is, maar de tijdelijk in dit stel verblijvende B 3211 zal spoedig weer in de 3211 voor de Groninger lijnen terugkeren en wordt daarom al voorzien van eerste klas.
21 november 2000, © J.R. Elzinga.

3223 te Groningen Noord

NoordNed 3223, bestaande uit de B 3211 en Bz 3223, is als trein 30636 onderweg van Delfzijl naar Groningen en maakt een stop op de laatste tussenhalte Groningen Noord.
6 maart 2001, © Jan Wagenaar.

3223 bij Den Horn

NoordNed 3223 als stoptrein 30280 van Groningen naar Leeuwarden bij Den Horn (tussen Groningen en Zuidhorn).
26 juli 2002, © Niels Karsdorp.

3223 te Zuidhorn

NoordNed 3223 stop op spoor 1 te Zuidhorn als stoptrein 30280 van Groningen naar Leeuwarden.
9 augustus 2003, © Niels Karsdorp.

3210 en 3223 te Zuidhorn

NoordNed 3223 (rechts) naar Groningen kruist in Zuidhorn met NoordNed 3210 (links) als tegentrein naar Leeuwarden.
14 mei 2005, © Niels Karsdorp.

865 en 3223 te Geldermalsen

In Geldermalsen staat rechts Veolia Maashopper 3223 met Veolia logo over het NS logo heen geplakt en links Arriva Plan V 865 met Arriva logo over het NS logo geplakt.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

6404 + 3227 + 3223 te Geldermalsen

Railio Nederland 6404 was met de Veolia Maashoppers 3227 + 3223 als trein 53582 op weg van Onnen naar Venlo. Echter wegens problemen met de remmen is het konvooi gestrand in Geldermalsen.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

868, 454 en 3223+3227+6404 te Geldermalsen.

Vier maatschappijen in Geldermalsen. Links staat Arriva 868 gereed om als trein 32574 naar Dordrecht te vertrekken. In het midden passeren NSR 891 + 454 als trein 16077/6077 van Utrecht Centraal naar Tiel. Rechts staat het wegens problemen met de remmen gestrandde konvooi bestaande uit Railion Nederland 6404 met Veolia 3227 + 3223.
15 juli 2007, © Niels Karsdorp.

3223 + 3111 te Smakt

Veolia 3223 + 3111 doemen bij Smakt (tussen Venray en Vierlingsbeek) op uit de mist als trein 32216 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3223 + 3111 te Oirlo

Veolia 3223 + 3111 passeren Oirlo (tussen Blerick en Venray) als trein 32252 van Roermond naar Nijmegen.
7 oktober 2007, © Niels Karsdorp.

3223 te Amersfoort

Voor de loods van de voormalige Wagenwerkplaats in Amersfoort staan de 3223 (vooraan) en twee onbekend gebleven soortgenoten te wachten op eventuele verkoop.
10 september 2011, © Niels Karsdorp.

3223+3210+3229 V156 te Waalhaven Zuid

Aangekomen op de Waalhaven worden de Wadlopers 3223 + 3210 + 3229 door V156 naar het geplande spoor verplaatst.
16 december 2011, © André Korevaar.

78-3210+78-3222 te Ploiești Vest

78-3210+78-3222 (ex B 3210+Bz 3223), gezien op de achterzijde, vertrekt uit als trein R 15114 van naar de eindbestemming .
17 mei 2017, © Niels Karsdorp.

78-3210+78-3222 te Târgoviște Nord

's Middags staat 78-3210+78-3222 (ex B 3210+Bz 3223), gezien op de achterzijde, wederom met de graansilo als decor in te wachten op de vertrektijd als trein R 15114 van naar .
18 mei 2017, © Niels Karsdorp.

78-3210+78-3222 te I.L. Caragiale

78-3210+78-3222 (ex B 3210+Bz 3223) laat zich in op de achterzijde kijken als trein R 15114 van naar .
18 mei 2017, © Niels Karsdorp.

78-3223 en 78-3223 te Ploiești Sud

Twee Wadlopers waarvan de bakken onderling heeft verwisseld staan bijna weer herenigd naast elkaar op het station van . Links in de schaduw staat de combinatie 78-3222+78-3210 (ex Bz 3223+B 3210) te wachten om te worden afgerangeerd na aankomst als trein R 15114 van . En rechts arriveert de combinatie 78-3223+78-3209 (ex B 3223+Bz 3210) als trein IR 15056 uit naar .
18 mei 2017, © Niels Karsdorp.

78-3223+78-3209 te Ploiești Sud

78-3223+78-3209 (ex B 3223+Bz 3210) vertrekt uit als trein IR 15056 van naar .
18 mei 2017, © Niels Karsdorp.


De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 14 maart 2022.
Meer zullen nog volgen.


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.