| Bij de 3221 ontbrak lange tijd een NS logo. Na een gedeeltelijke herschildering van de zijwand (postzegelen) werd het logo niet opnieuw aangebracht. Een detailopname van het ontbrekende logo op de 3221 in Groningen. 23 januari 1997, © Niels Karsdorp. |
| NS 3206 heeft een afwijkend schuifraam. Links een normaal schuifraam, rechts het afwijkende schuifraam. De opname is gemaakt in Groningen. 31 januari 1997, © Niels Karsdorp. |
| De NS 3214 heeft aan een zijde slechts twee schuine streepjes!. In Groningen staan links de 3214 en rechts de 3109, waarbij het afwijkende aantal streepjes goed te zien is. 20 februari 1997, © Niels Karsdorp. |
| Close up van de aircokast op het dak van de NS 3111 te Groningen. 28 februari 1997, © Niels Karsdorp. |
| NSR 3201, voorzien van PRIL geluidswerende afschermkappen om de apparatuur, te Groningen. 4 maart 1999, © Niels Karsdorp. |
| Nadat op 12 september 2000 de motor van de 3223 tussen Buitenpost en Grijpskerk ontplofte, werden de onbeschadigde Bz 3223 en B 3211 tot een tijdelijke 3223 geformeerd, waarvan hier een detail van het op merkwaardige wijze aangebrachte nummer 3223 op de oorspronkelijke B 3211.
21 november 2000, © J.R. Elzinga. |
| Nadat de 3102 na een periode bij NoordNed had gereden weer terug is gegaan naar NSR, is het NoordNed logo weer vervangen door een NS logo. Delen van het oude NoordNed logo zijn echter nog steeds zichtbaar. 6 januari 2001, © Niels Karsdorp. |
| Een motordraaistel van een Wadloper in de Onderhoudsbedrijf Onnen. 18 februari 2001, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de nieuwe openingen in de baanruimer voor de tyfoons van NoordNed 3228. 7 december 2002, © Ulco Ferwerda. |
| NoordNed 3115 op het putspoor te Leeuwarden. De PRIL isolatie is weer verwijderd, wel zijn de scharnieren nog zichtbaar (onder het fietsen logo). 29 maart 2003, © Ulco Ferwerda. |
| De onderkant van NoordNed 3115 op het putspoor te Leeuwarden met zicht op de complete dieselmotor. Het zwarte 'apparaat' op de voorgrond aan de motor is de startmotor. 29 maart 2003, © Ulco Ferwerda. |
| De onderkant van NoordNed 3115 op het putspoor te Leeuwarden met zicht op een as van draaistel met links het wiel op de railstaaf. 29 maart 2003, © Ulco Ferwerda. |
| De onderkant van NoordNed 3115 op het putspoor te Leeuwarden met zicht op de compressor voor het complete luchtsysteem, remmen en deuren etc. 29 maart 2003, © Ulco Ferwerda. |
| De onderkant van NoordNed 3115 op het putspoor te Leeuwarden met zicht op de luchtketels. 29 maart 2003, © Ulco Ferwerda. |
| De onderkant van NoordNed 3115 op het putspoor te Leeuwarden met zicht op de koelwaterradiateur met koelvin, deze was lek en moest worden vervangen. 29 maart 2003, © Ulco Ferwerda. |
| Fietsenlogo op NoordNed Wadfietser 3115 op het putspoor te Leeuwarden. 29 maart 2003, © Ulco Ferwerda. |
| Arriva logo op de B-bak van NoordNed 3229. Per 11 december 2005 werden de treindiensten van NoordNed overgenomen door Arriva. november 2005, © Arriva. |
| Detail van de koppeling op Arriva Bz 3205 te Groningen. 8 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de aircokast op het dak van Arriva B 3210, te Groningen. 8 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de dakventilatie op Arriva 3217 te Groningen. 8 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Arriva 3231 met taps toelopende reclamebaan (links) te Groningen. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de koppeling op Arriva Bz 3224. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Motordraailstel onder Arriva Bz 3224, te Groningen. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Verwijderde PRIL geluidswerende afschermkappen om de apparatuur van Arriva Bz 3224. De ophanghaken van de afschermkappen zijn nog te zien. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Loopraailstel onder Arriva Bz 3224, te Groningen. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de bakovergang tussen Bz en B 3224 van Arriva, te Groningen. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Verwijderde NS en NoordNed logo's op de zijwand van Arriva 3114. 10 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Details nummer, naam "Veenexxpres" en Connexxion logo op de 3102 te Almelo. 6 mei 2006, © Rob Thijs. |
| Een detail foto van het Arriva logo op de B 3229 te Groningen.
De 3229 is als enige Wadloper voorzien van Arriva logo. Op de andere bak prijkt nog het NoordNed logo. 20 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| Na het verwijderen van de reclamestickers voor het Noord Nederlands-Trein & Tram Museum van de Arriva 3216 zijn de namen "Museumloper" blijven zitten. 30 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| De 3118 bevat nog restanten van stickers met de tekst "NS/Special Railinfrabeheer Groningen-Leeuwarden". Tevens valt op de opschriften te lezen dat het stel in 1983 voor het laatst geschilderd is (op de koppen na, dan). 18 maart 2007, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de sleepkoppeling tussen Railion Nederland 6404 en Veolia 3227.
Railion Nederland 6404 was met Veolia Maashoppers 3227 en 3223 als trein 53582 onderweg van Onnen naar Venlo, maar strandde wegens problemen met de remmen in Geldermalsen. 15 juli 2007, © Niels Karsdorp. |
| Veolia 3226 met de tekst "Nog 4 maanden en dan zijn de nieuwe treinen er!" op het station van Venray. 5 augustus 2007, © Niels Karsdorp. |
| Detail van het Veolia logo op de 3119 te Venlo, met een vooruitziende blik van een medewerker van het revisiebedrijf Tilburg (Tbwph). 27 januari 2008, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de fabrieksplaat van Uerdingen op de Bz 3204 met de bakcode BZ 124.006 en fabrieksnummer 85459 uit 1981. Dit is de oorspronkelijke Bz 3206, maar deze bak is reeds voor de aflevering in de 3204 terecht gekomen. 8 februari 2011, © Nico Lollinga. |
| Detail van de fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3205 met de bakcode B 125.005 en fabrieksnummer 85458 uit 1981. 8 februari 2011, © Nico Lollinga. |
| Detail van de fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3209 met de bakcode B 125.009 en fabrieksnummer 85462 uit 1981. 8 februari 2011, © Nico Lollinga. |
| Detail van de zwaar gehavende fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3212 met de bakcode B 125.012 uit 1982. 8 februari 2011, © Nico Lollinga. |
| Detail van de gehavende fabrieksplaat van Uerdingen op de B 3217 met de bakcode B 125.017 en fabrieksnummer 85476 uit 1982. 8 februari 2011, © Nico Lollinga. |
| Detail van de fabrieksplaat van Duewag op de B 3221 met de bakcode B 125.021 en fabrieksnummer 85474 uit 1982. 8 februari 2011, © Nico Lollinga. |
| Detail van de uitgeklapte klaptreden onder de deur van het voorbalkon van de B van SN83-002 (DH-3207) van op het station van voor de instap vanaf de lagere Poolse perrons. 21 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de ingeklapte klaptreden onder de deuren aan weerszijden van de bakovergang van SN83-002 (DH-3207) van op het station van voor de instap vanaf de lagere Poolse perrons. 21 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de Poolse front- en sluitlampen op SN82-001 (DH-3102) bij de werkplaats te . 22 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de tankdop van SN82-001 (DH-3102) bij de werkplaats te , met nog altijd de Nederlandstalige tekst "Lekvrij tanken : materieelnummer ingeven, vulkoppeling aansluiten, sensorstekker aansluiten. Gebruik alleen de lekvrije vulkoppeling. Emba Techniek - Dordrecht" 22 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de klaptreden onder de deur van de B van SN83-003 (DH-3231) van bij de werkplaats te voor de instap vanaf de lagere Poolse perrons. 22 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de bakovergang tussen de B en Bz van SN83-003 (DH-3231), bij de werkplaats te . Onder de deuren zijn extra klaptreden aangebracht voor de instap vanaf de lagere perrons in Polen. 22 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de klaptreden onder de deur van de Bz van SN83-002 (DH-3207), compleet met lamp om de instaptreden te belichten in het donker, te . 23 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| De deurknoppen in SN83-003 (DH-3231) zijn voorzien van Poolse opschriften. De rode tekst geeft aan dat het om het open en sluiten van de deur gaat. De teksten bij de blauw en gele knop betreffen respectievelijk sluiten en openen. 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de tankdop van SN83-002 (DH-3102) te , met nog altijd de Nederlandstalige tekst "Lekvrij tanken : materieelnummer ingeven, vulkoppeling aansluiten, sensorstekker aansluiten. Gebruik alleen de lekvrije vulkoppeling. Emba Techniek - Dordrecht". 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Om het instappen vanaf de lage perrons in Roemenië te vermakkelijken zijn onder de deuren extra treeplankjes aan de draaistellen bevestigd, zoals hier te zien bij 78-3213 (ex Bz 3214) in . 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Details van de opschriften op de zijkant van 78-3213 (ex Bz 3214) in . De reclameslogan vraagt of je met je peetvader wilt gaan en dat je de kans geeft en dat details op de website zijn te vinden. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Detail van het hoofdreservoir van de pneumatische inrichting onder de wagenbak van 78-3213 (ex Bz 3214) in . 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Fabrieksplaatje van SIG op het motordraaistel van 78-3213 (ex Bz 3214) in . 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Draaistelplaatje met type "DM 072" op een het motordraaistel van 78-3213 (ex Bz 3214) in . 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Fabrieksplaat van DUEWAG op 78-3225 (ex B 3224), waarop staat aangegeven dat deze bak in 1982 met bakcode B 125.024 en fabrieksnummer 85477 door Duewag Aktiengesellschaft Werk Uerdingen is afgeleverd. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| De ingeslagen bakcode 124.024 onder een van de deuren van 78-3224 (ex Bz 3224). 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Detail opschrift over het aansluiten aan de depotvoeding op 78-3218 (ex B 3218).
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de opschriften op 78-3218 (ex B 3218), met o.a. de aanduiding van de brandstofvulmond (welke zich net links buiten beeld bevindt), maximum snelheid van 100 km/u, toelating enkel voor Roemenië, gereviseerd op 25 mei 2018 in de werkplaats te , minimum boogstraal van 120 m, nominaal vermogen van 212 kW, lengte van 14,10 m, revisietermijn loopt af op 19 augustus 2024, en onder het raam de aanduiding dat dit rijtuig A betreft met de zitplaatsnummers 1 t/m 36.
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Detail van de noodrem op het grote voorbalkon van 78-3217 (ex Bz 3218), waarbij de Nederlandse sticker is gehandhaafd en er enkel een Roemeense sticker naast is geplakt, welke vermeld: "De handgreep wordt alleen in noodgevallen gebruikt! Het misbruik van de installatie wordt bestraft volgens de geldende wetgeving." 11 september 2019, © Niels Karsdorp. |
| Detail een paneel met schakelaar op het grote voorbalkon van 78-3217 (ex Bz 3218), waarbij voor een deel de Nederlandse beschrijving zichtbaar is en gedeeltelijk een sticker met Roemeense beschrijving is opgeplakt.
11 september 2019, © Niels Karsdorp. |