| Het interieur van NS 3113, nog voorzien van asbakken in de rokers-afdeling en scheidingswand tussen de rokers- en niet-rokers-afdelingen. 1984, © Henk Rijkens. |
| Frisdrankautomaat in de NS 3227 te Harlingen. 1994, © Gérard van Teeffelen. |
| Frisdrankautomaat in de NS 3226 te Groningen als stoptrein 8692 naar Leeuwarden. 11 juli 1994, © Jan Mark de Haan. |
| Het interieur van NS Wadfietser 3106 te Groningen. Om het in- en uitstappen met een fiets te versnellen werd de toegang tot het balkon vergroot en niet voorzien van een deur. De noodrem diende hiervoor iets verplaatst te worden. 19 augustus 1996, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van NS Wadfietser 3106 te Groningen. De helft van het de banken hebben plaats gemaakt voor rekken om fietsen tegen aan te zetten en riemen om de fietsen vast te kunnen zetten. 19 augustus 1996, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van NoordNed B 3213 krijgt in Leeuwarden een andere indeling voor de tweede klas en wordt voorzien van 20 zitplaatsen eerste klas. 21 november 2000, © J.R. Elzinga. |
| Het interieur van NoordNed 3113, gezien vanaf het 'plein'. 27 november 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Het interieur van NoordNed 3113, gezien in de richting van het 'plein'. (Het plein bevindt zich net voor de achterwand.) 27 november 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Het interieur van NoordNed 3113, detail van de nieuwe stoelen. 27 november 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Het interieur van NoordNed 3113, het 'plein' met de klapzittingen langs de wand en stangen waaraan staande reizigers zich vast kunnen houden. 27 november 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Het interieur van NoordNed 3113, detail van de kunst op een van de binnenwanden. 27 november 2002, © Ulco Ferwerda. |
| De stuurtafel in de cabine van NoordNed 3113. 27 november 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Het toilet van NoordNed 3113. 27 november 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Een zicht op de apparatenkast op het balkon van NoordNed B 3204 te Groningen, waar geen fietsen voor geplaatst mogen worden.
4 december 2002, © Niels Karsdorp. |
| Eerste klas zitplaatsen in NoordNed 3118. 7 december 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Eerste klas zitplaatsen in NoordNed 3118. 7 december 2002, © Ulco Ferwerda. |
| Interieur van het grote balkon van Arriva B 3205 te Groningen. 8 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Interieur van het grote balkon van Arriva B 3205 te Groningen. 8 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Interieur van het grote balkon van Arriva Bz 3205 te Groningen. 8 april 2006, © Niels Karsdorp. |
| Behalve de buitenkant werd ook de binnenkant van de 3201 versierd met slingers. Zelfs op het toilet. 20 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| Na afloop van het jubileum werd alle aangebrachte versiering uit het interieur weer keurig opgeruimd. 20 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| Een kijkje in de geopende apparatenkast op het balkon van Arriva Bz 3201 te Groningen. 20 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| Een detail foto van het fietsenrek op het balkon van Arriva Bz 3201 te Groningen. 20 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| Een groot deel van de treinen in Nederland, waaronder ook de Wadlopers, zijn eigendom van NS Financial Services Company, vanwaar ze door diverse vervoerders worden geleasd. Op dit plaatje boven de cabinedeur op het balkon van Arriva Bz 3201 staat dat dit treinstel eigendom is van NS Financial Services Company. 20 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| De deur naar de bakovergang van Arriva Bz 3217 heeft nog het oude houtnerfmotief in plaats van het moderne donkerblauw. 30 augustus 2006, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van Arriva 3112, gezien in de richting van het balkon met toilet. 5 februari 2007, © Niels Karsdorp. |
| Interieur van Veolia 3111 met rode hoofdsteunen in de eerste klas. 1 september 2007, © Niels Karsdorp. |
| Interieur van Veolia 3111 met rode hoofdsteunen in de eerste klas. 1 september 2007, © Niels Karsdorp. |
| Interieur van Veolia 3227 met rode hoofdsteunen in de eerste klas van de B-bak. 1 september 2007, © Niels Karsdorp. |
| Interieur van Veolia 3227 met rode hoofdsteunen in de eerste klas van de B-bak. 1 september 2007, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de B-bak van SN83-001 (DH-3206) in . 28 juni 2010, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de Bz-bak van SN83-001 (DH-3206) in . 28 juni 2010, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van SN82-001 (DH-3102) in . 28 juni 2010, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de cabine van SN82-001 (DH-3102) met gedeeltelijk nieuwe apparatuur in . 28 juni 2010, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de B-bak van SN83-003 (DH-3231) in . 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de Bz-bak van SN83-003 (DH-3231) in . 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in . 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in . 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in , gezien vanaf het "plein" met klapzittingen langs de zijwanden. 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van het middenbalkon van de B-bak van SN83-002 (DH-3207) in . 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| Het interieur van 78-3224 (ex Bz 3224) is nog grotendeels zoals het door Veolia is achtergelaten, inclusief de rode hoofdsteuntjes voor de eerste klas bij Veolia. Bij hebben de Wadlopers geen eerste klas. Wel heeft rode gordijntjes aangebracht om als zonwering te dienen. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Het interieur van 78-3224 (ex Bz 3224) is nog grotendeels zoals het door Veolia is achtergelaten, inclusief de rode hoofdsteuntjes voor de eerste klas bij Veolia. Bij hebben de Wadlopers geen eerste klas. Wel heeft rode gordijntjes aangebracht om als zonwering te dienen. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Het interieur van 78-3224 (ex Bz 3224) is nog grotendeels zoals het door Veolia is achtergelaten, inclusief de rode hoofdsteuntjes voor de eerste klas bij Veolia. Bij hebben de Wadlopers geen eerste klas. Wel heeft rode gordijntjes aangebracht om als zonwering te dienen. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Het interieur van 78-3225 (ex B 3224) is nog grotendeels zoals het door Veolia en Arriva is achtergelaten. De rode gordijntjes zijn door aangebracht om als zonwering te dienen. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| SN82-002 (ex 3105) is behalve uitwending ook inwendig aangepast door een nieuwe bekleding van de stoelen. 15 april 2013, © Niels Karsdorp. |
| De meeste Wadlopers bij hebben het Nederlandse interieur behouden, inclusief de eventuele rode hoofdsteuntjes van de eerste klas bij Veolia. Slechts enkele stellen hebben opnieuw gestoffeerde bekleding op de stoelen gekregen, zoals deze 78-3232 (ex Bz 3229) en de daaraan gekoppelde 78-3233 (ex B 3229). Wel zijn alle stellen voorzien van rode gordijntjes om de reizigers nog enigszins tegen de warme zomerse zon te beschermen. 17 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| Een kijkje in de cabine van 78-3222 (ex Bz 3223) met o.a. de nieuwe snelheidsmeter en communicatieapparatuur. De geel/wit gestreepte wand linksonder betreft nog de originele wandbekleding uit 1982! 18 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| Een reclame sticker voor in de reizigersafdeling van 78-3230 (ex Bz 3230) waarmee de reizigers een goede reis door het leven wordt gewenst en dat de treinkaartjes rechtstreeks op internet kunnen worden besteld. 19 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| De in Roemenië ingebouwde snelheidsmeters hebben een maximum bereik van 200 km/h, maar voor de Wadlopers geldt een limiet van 100 km/h. Een kijkje op de snelheidsmeter in de cabine van 78-3230 (ex Bz 3230). 19 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| Ook in het ex-Duitse 624 materieel gebruikt het beeldmerk met een gestileerde Wadloper, zoals de wanden en deur tegen de cabine van 76-2415. De tekst op de deur wijst de reizigers op de website en facebookpagina van en de tekst op het raam meldt dat de treinkaartjes rechtstreeks op internet kunnen worden besteld en wenst de reizigers een goede reis door het leven. 19 mei 2017, © Niels Karsdorp. |