| In Zuidbroek kruisen links NS 3226 + 3104 als trein 8349 van Groningen naar Nieuweschans met rechts NS 3211 als trein 8364 van Nieuweschans naar Groningen. 7 februari 1989, © Peter Schoeber. |
| Voor de excursie met de zwarte 27003 (=1501) naar Groningen met veel Britse aanhang werden in Groningen twee rijen materieel naast elkaar gezet. Op de voorgrond staan van links naar rechts de 3206, 3207, 3208, 3209 en 3210 en daarachter van links naar rechts de zwarte 27003 (=1501), 634 652-2, 113, 3205, 3204 en 3201. 28 september 1996, © Niels Karsdorp. |
| Voor de excursie met de zwarte 27003 (=1501) naar Groningen met veel Britse aanhang werden in Groningen de NS 3206, 3207, 3208, 3209 en 3210 in nummervolgorde op een rijtje gezet. 28 september 1996, © Niels Karsdorp. |
| Op deze foto van NS 3209 (rechts) + 3102 (links) in Groningen als trein 8617 uit Leeuwarden is het verschil tussen een verbouwde en een onverbouwde kop goed te zien.
7 januari 1997, © Niels Karsdorp. |
| Een onbekende DH-2 passeert een spoorbrug over het ijs bij Tjamsweer (tussen Appingedam en Loppersum) op weg als stoptrein 8862 van Delfzijl naar Groningen. 11 januari 1997, © Niels Karsdorp. |
| In Sauwerd werd voor de verdubbeling van het traject tussen Groningen Noord en Sauwerd nog links gekruisd. Links kruist NS 3231 als trein 8825 van Groningen naar Delfzijl met rechts NS 3202 als trein 8838 van Delfzijl naar Groningen. 9 augustus 1997, © Niels Karsdorp. |
| De motorrijtuigen NS 3103 (rechts) + 3101 (links) passeren een bruggetje bij Westerwijtwerd (tussen Bedum en Stedum) als stoptrein 8833 van Groningen naar Delfzijl. 28 september 1997, © Niels Karsdorp. |
| NoordNed 3201 en 3203 staan op de containerterminal in Leeuwarden om voor de inzet op de Groninger lijnen te worden voorzien van twintig zitplaatsen eerste klas in de B. Verder wordt het tweede klas interieur wat compacter opgesteld om meer zitplaatsen aan te kunnen bieden. 16 december 2000, © J.R. Elzinga. |
| NoordNed beschikt over vier , welke in setjes van twee worden ingezet voor de sneltreinen tussen Groningen en Leeuwarden. Wegens het niet beschikbaar zijn van twee , worden ter vervanging daarvan Wadlopers ingezet.
NoordNed 3446 + Wadloper 3117 passeren Noordhorn als sneltrein 30368 van Groningen naar Leeuwarden. 17 augustus 2001, © Niels Karsdorp. |
| Connexxion 3101 en 3102 in een regenachtig Almelo. 5 oktober 2002, © Marcel Prins. |
| Twee Wadloper reservekoppen op het terrein van het Revisiebedrijf Tilburg. 12 oktober 2002, © Niels Karsdorp. |
| In Zuidhorn kruisen links NoordNed 3231 (niet zichtbaar) + 3226 als stoptrein 30249 van Leeuwarden naar Groningen met rechts NoordNed 3224 als stoptrein 30266 van Groningen naar Leeuwarden.
12 april 2003, © Niels Karsdorp. |
| Te Groningen staat voor de NoordNed Wadloper 3118 en achter de NoordNed Wadloper 3222 + 3446 gekoppeld. 11 juni 2003, © Cas Klamer. |
| De gele Maashoppers zijn bij Veolia voorzien van witte stickers met het logo van Veolia. De 3227 (links) + 3108 (rechts, met logo) staan als stoptrein 32232 van Roermond naar Nijmegen op de van Boxmeer naar Vierlingsbeek verplaatste kruising met de tegentrein te wachten. 10 december 2006, © Niels Karsdorp. |
| Veolia 3222 nadert Vierlingsbeek als stoptrein 32233 van Nijmegen naar Roermond en passeert de 3227 + 3108 als tegentrein 32232 van Roermond naar Nijmegen. Normaal kruisen de treinen elkaar in Boxmeer, maar vanwege een vertraging van de trein naar Nijmegen is de kruising verplaatst naar Vierlingsbeek. 10 december 2006, © Niels Karsdorp. |
| De beide Wadlopers SN83-001 (DH-3206) en SN82-001 (DH-3102) staan bij de werkplaats in waar de stellen worden gereinigd en onderhouden, met links de diesellocs SU45-168 en SM42-168. 29 juni 2010, © Niels Karsdorp. |
| De beide in Polen in gebruik zijnde Wadlopers naast elkaar op het station van . Links is SN82-001 (DH-3102) als trein 85726 uit aangekomen en zal worden afgerangeerd. Rechts is SN83-001 (DH-3206) als trein 7731 uit aangekomen en zal als trein 7736 weer naar vertrekken. 6 juli 2010, © Niels Karsdorp. |
| Op het station van staat links SN82-001 (DH-3102), welke als trein 85726 uit is aangekomen en zal worden afgerangeerd naar de tankplaat. Rechts vertrekt SN83-001 (DH-3206) als trein 7736 naar . 6 juli 2010, © Niels Karsdorp. |
| In staan tien Wadlopers in twee rijen van vijf. Links staat de 3205 (met daarachter niet zichtbaar de 3217 + 3212 + 3209 + 3204). Rechts staan de 3221 + 3213 + 3211 + 3203 + 3201.
27 maart 2011, © Niels Karsdorp. |
| In gezelschap van diesellocomotief 7710 staan in links de Wadlopers 3201 + 3203 (en niet zichtbaar de 3211 + 3213 + 3221) en rechts de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205. 1 mei 2011, © Niels Karsdorp. |
| In staat op de voorgrond diesellocomotief 7717 en op de achtergrond van links naar rechts de Wadloper 3201, NMBS 7710 en Wadloper 3204. 1 mei 2011, © Niels Karsdorp. |
| In vindt 's middags een kruising tussen twee voormalige Wadlopers plaats. Links is SN83-001 (DH-3206) als trein 89524 onderweg van naar en rechts is SN83-002 (DH-3207) als trein 89525 onderweg in tegengestelde richting. 21 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| In kruist links SN83-003 (DH-3231) als trein 89525 van naar me rechts SN83-002 (DH-3207) als trein 89524 van naar . 24 augustus 2011, © Niels Karsdorp. |
| De eerste twee nieuw bestickerde stellen 3201 en 3221 staan gekoppeld in . De op 16 juni 2007 in Groningen ontstane schade aan de Bz 3221 is hersteld door de beschadigde lamphouders te verwijderen en te vervangen door plaatstaal. 27 augustus 2011, © Gabriel Castelo. |
| Achter het hek op het terrein voor de loods van de voormalige wagenwerkplaats in Amersfoort staan de nodige Wadlopers te wachten op eventuele verkoop. Op de voorgrond staan de 3229 (links) + 3223 (rechts). Tussendoor zijn de koppen van enkele andere stellen zichtbaar. 10 september 2011, © Niels Karsdorp. |
| Links is 78-3225+78-3224 (ex 3224) vanuit aangekomen in en zal na enige tijd weer terug keren naar . Rechts staat 78-3213+78-3214 (ex 3214) op reserve. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Links is 78-3225+78-3224 (ex 3224), gezien op de achterzijde, als trein uit in aangekomen, waar rechts 78-3213+78-3214 (ex 3214) op reserve staat. 2 september 2012, © Dragoș Anoaica. |
| Een onbekende B-bak wordt na aankomst te per trailer op het spoor gehezen. Op de achtergrond staat de eveneens gearriveerde 3107.
25 september 2016, © Ferroviarios del Urquiza. |
| Rechts is 78-3232+78-3233 (ex 3229) als trein R 15127 uit aangekomen in naast de links op reserve staande Wadloper 78-3217+78-3218 (ex 3218). 17 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| Na boven een putspoor te zijn nagekeken keert 78-3233+78-3232 (ex 3229) terug naar het station van om als trein 15132 naar te gaan rijden naast de aldaar op reserve staande 78-3218+78-3217 (ex 3218). 17 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| Terwijl 78-3221+78-3220 (ex 3220) wacht om te worden afrangeren, komst 78-3214+78-3213 (ex 3214), gezien op de achterzijde, als trein R 15144 uit binnen op de eindbestemming . 18 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| In kruist 78-3210+78-3222 (ex B 3210+Bz 3223), gezien op de achterzijde links, als trein R 15114 van naar met 78-3220+78-3221 (ex 3220), rechts, als trein R 15115 in tegengestelde richting. 18 mei 2017, © Niels Karsdorp. |
| Rechts arriveert 78-3224+78-3215 (ex 3224) in als trein R 15462 uit en passeert daarbij de links afgerangeerd 78-3213+78-3214 (ex 3214). 19 mei 2017, © Niels Karsdorp. |