Niels z'n Wadloper Bladzijde

Foto's

Foto's van Wadlopers


Foto's per treinstel

De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Klik op het plaatje om de foto groter te zien
Beweeg de muis over buitenlandse plaatsnamen en afkortingen of namen van somige spoorwegmaatschappijen voor een beknopte uitleg.

2466 + 3101 te Zutphen

NS dieselloc 2466 komt met de 3101 aan de haak door Zutphen.
23 juni 1983, © W.A. Sparreboom.

1739 + 3215 + 3205 te Assen

NSR 1739 bracht de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3215 + 3205 van Onnen naar Amersfoort en vertrekt hier uit Assen. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
27 juni 2007, © Arthur Kamminga.

1776 + 3221 + 3209 te

NSR 1776 sleept de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3221 + 3209 van Onnen naar Amersfoort door 't Harde. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
4 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1776 + 3221 + 3209 te Putten

Zo'n 40 minuten later komt hetzelfde konvooi van NSR 1776 met de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3221 + 3209 op sleeptouw van Onnen naar Amersfoort langs Putten. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
4 juli 2007, © Nico Lollinga.

1776 + 3221 + 3209 te Nijkerk

Kort daarna komt hetzelfde konvooi van NSR 1776 met de bij Arriva terzijde gestelde Wadlopers 3221 + 3209 op sleeptouw van Onnen naar Amersfoort door Nijkerk. De Wadlopers worden in Amersfoort opgeslagen in afwachting wat er verder nog mee zal gebeuren.
4 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1777 + 3113 + 3116 + 3115+ 3112 bij Zwolle

NSR 1777 sleept de vier motorwagens 3113 + 3116 + 3115 + 3112 van Onnen naar Amersfoort als trein 82100 en passeert daarbij de IJsselbrug bij Zwolle.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1777 + 3211 + 3213 bij Putten

's Avonds bracht dezelfde 1777 van NSR de twee Wadlopers 3211 en 3213 als trein 82103 van Onnen naar Amersfoort. Hier nadert dit konvooi Putten.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1777 + 3211 + 3213 te Putten

In Putten is het konvooi van NSR 1777 met de Wadlopers 3211 + 3213 aan de kant genomen om een intercity te laten passeren.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

303001 + 3211 + 3213 te Amersfoort

Strukton 303001 rangeert de Wadlopers 3211 + 3213 vanaf het goederenemplacement naar de loods, waarin de Wadlopers opgeslagen worden.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

303001 + 3211 + 3213 en 195 te Amersfoort

Strukton 303001 heeft de Wadlopers 3211 + 3213 voor de loods geplaatst. Links staat Plan U 195.
24 juli 2007, © Niels Karsdorp.

1747 + 3217 + 3212 te Amersfoort

NSR 1747 brengt de terzijde gestelde Wadlopers 3217 + 3212 + 3224 + 3203 van Zwolle naar Amersfoort, waar de stellen bij de loods zullen worden opgeborgen. Het konvooi bij aankomst te Amersfoort, de achterste twee stellen zijn door de boog in het spoor niet te zien.
28 december 2007, © Niels Karsdorp.

303001 met Wadlopers te Amersfoort

Strukton 303001 rangeert de Wadlopers 3217 + 3212 + 3224 + 3203 van het goederenemplacement naar de loods, waar de Wadlopers opgeslagen worden.
29 december 2007, © Nico Lollinga.

303001 met Wadlopers te Amersfoort

Strukton 303001 rangeert de Wadlopers 3217 + 3212 + 3224 + 3203 van het goederenemplacement naar de loods, waar de Wadlopers opgeslagen worden.
29 december 2007, © Nico Lollinga.

303001 met Wadlopers te Amersfoort

Voor de loods in Amersfoort, waar de Wadlopers opgeslagen worden, rangeert links Strukton 303001 met de Wadlopers 3212 + 3224 + 3203 + 3223 + 3231. In het midden staat Wadloper 3217 en rechts de Plan U's 195 en 116
29 december 2007, © Nico Lollinga.

1757 + Wadloperkonvooi te Zwolle IJsselbrug

NSR 1757 sleept de terzijde gestelde Wadlopers 3119 + 3109 + 3104 + 3218 + 3103 + 3114 van Zwolle naar de Dijksgracht in Amsterdam en passeert kort na vertrek de spoorbrug over de IJssel bij Zwolle.
10 februari 2008, © Niels Karsdorp.

1757 + Wadloperkonvooi nabij Soest

Een uur later passeert NSR 1757 met de terzijde gestelde Wadlopers 3119 + 3109 + 3104 + 3218 + 3103 + 3114 in het laatste zonlicht de Eempolder bij Soest (tussen Amersfoort en Baarn) onderweg van Zwolle naar de Dijksgracht in Amsterdam.
10 februari 2008, © Niels Karsdorp.

1844 + 3228 + 3206 + 3103 + 3104 + 3119 bij Soest

NSR 1844 sleept de terzijde gestelde Wadlopers 3228 + 3206 + 3103 + 3104 + 3119 van Amsterdam Dijksgracht naar Amersfoort, waar de stellen bij de loods gestald zullen worden. Met name de beschadigde 3119 en alternatief beschilderde 3103 waren in het Amsterdamse niet echt welkom in het zicht van het voorbijrijdende treinverkeer.
4 maart 2008, © Niels Karsdorp.

1772 + Wadloperkonvooi te Santpoort Noord

NSR 1772 met op sleeptouw de NSFSC Wadlopers 3210 + 3214 + 3118 + 3117 + 3111 komen tijdens een conditierit als trein 82113 van Uitgeest via Haarlem naar de Dijksgracht door Santpoort Noord.
13 juni 2008, © Niels Karsdorp.

1772 + Wadloperkonvooi te Uitgeest

NSR 1772 komt met de NSFSC Wadlopers 3108 + 3107 + 3106 + 3109 + 3218 + 3114 tijdens een conditierit als trein 82114 uit de Dijksgracht aan in Uitgeest.
13 juni 2008, © Niels Karsdorp.

1772 met Wadlopers en 7364 te Uitgeest

Tweemaal een bijzondere combinatie in Uitgeest. Links staat NSR 1772 met NSFSC Wadlopers 3114 + 3218 (+ niet zichtbaar: 3109 + 3106 + 3107 + 3108) tijdens een conditierit als trein 82115 te wachten op vertrek naar de Dijksgracht. Rechts staat NSR DD-AR-stam 7364, het enige stel bestaande uit slechts drie rijtuigen, als trein 4868 via Haarlem naar Amsterdam Centraal.
13 juni 2008, © Niels Karsdorp.

148 + 3102 + 3206 bij Zendern

148 verzorgt bij Zenderen (tussen Almelo en Borne) het transport van de Wadlopers 3102 en 3206 van Amersfoort naar , vanwaar de Wadlopers met een Poolse loc verder naar zullen worden vervoerd.
13 mei 2009, © Niels Karsdorp.

148 + 3102 + 3206 bij Zendern

148 verzorgt bij Zenderen (tussen Almelo en Borne) het transport van de Wadlopers 3102 en 3206 van Amersfoort naar , vanwaar de Wadlopers met een Poolse loc verder naar zullen worden vervoerd.
13 mei 2009, © Daniël Friederichs.

148 + 3102 + 3206 in Bad Bentheim

148 is met de Wadlopers 3102 + 3206 onderweg van Amersfoort naar en maakt een tussenstop in .
13 mei 2009, © Niels Karsdorp.

148 + 3102 + 3206 in Bad Bentheim

148 is met de Wadlopers 3102 + 3206 onderweg van Amersfoort naar en maakt een tussenstop in .
13 mei 2009, © Niels Karsdorp.

148 + 3102 + 3206 bij Rheine

148 is met de Wadlopers 3102 + 3206 onderweg van Amersfoort naar en nadert .
13 mei 2009, © Niels Karsdorp.

120.002 + 3102 + 3206 te Frankfurt an der Oder

Vanaf neemt dieselloc M62-1154/120.002 van het transport van de Wadlopers 3102 + 3206 naar voor haar rekening.
14 mei 2009, © Daniël Friederichs.

120.002 + 3102 + 3206 te Opalenica

Dieselloc M62-1154/120.002 van is met de Wadlopers 3102 + 3206 onderweg van naar , en maakt onderweg een tussenstop in .
14 mei 2009, © Daniël Friederichs.

42 092 + 3206 + 3102 te Poznań

Poznań SM42-092 rangeert met de Wadlopers 3206 + 3102 op het terrein van Sigma Tabor in .
14 mei 2009, © Daniël Friederichs.

16 + 3227 te Geldermalsen

In de vroege ochtend staat de Wadloper 3227, geflankeerd door twee bagagerijtuigen als remrijtuigen, achter dieselloc 16 van in Geldermalsen tijdens een transport van van Tilburg naar Amersfoort.
1 juli 2009, © Chris Westerduin.

150 + 3231 + 3225 + 3219 + 3207 te Amersfoort

150 staat in Amersfoort gereed om met de Wadlopers 3231 + 3225 + 3219 + 3207 naar te vertrekken, maar op het laatste moment werd het transport afgelast.
1 juli 2009, © Niels Karsdorp.

16 + 3219 + 3207 te Amersfoort

16 rangeert de Wadlopers 3219 + 3207 terug van het goederenemplacement naar de oude wagenwerkplaats te Amersfoort.
1 juli 2009, © Niels Karsdorp.

16 + 3219 + 3207 te Amersfoort

16 rangeert de Wadlopers 3219 + 3207 terug van het goederenemplacement naar de oude wagenwerkplaats te Amersfoort.
1 juli 2009, © Niels Karsdorp.

150 + 3231 + 3225 + 3219 + 3207 te Amersfoort

150 staat in Amersfoort gereed om met de Wadlopers 3231 + 3225 + 3219 + 3207 naar te vertrekken, vanwaar een dieselloc van de stellen verder naar zal brengen.
13 juli 2009, © André Korevaar.

150 + 3231 + 3225 + 3219 + 3207 bij Terschuur

150 is nabij Terschuur (tussen Amersfoort en Barneveld Aansluiting) met de Wadlopers 3231 + 3225 + 3219 + 3207 onderweg van Amersfoort via naar .
13 juli 2009, © André Korevaar.

150 + 3105 + 3222 + 3110 + 3226 bij Terschuur

150 is nabij Assel (tussen Amersfoort en Apeldoorn) met de Wadlopers 3105 + 3222 + 3110 + 3226 onderweg van Amersfoort via naar .
27 augustus 2009, © Mark Olthof.

V156+3211+3213+3221 te Amersfoort

V156 staat in Amersfoort klaar om met de Wadlopers 3211 + 3213 + 3221 als trein 44670 naar Roosendaal te vertrekken.
26 februari 2011, © Mark Olthof.

V156+3211+3213+3221 te Den Dolder

V156 is met de Wadlopers 3211 + 3213 + 3221 als trein 44670 onderweg van Amersfoort naar Roosendaal als Den Dolder wordt genaderd.
26 februari 2011, © Mark Olthof.

V156+3211+3213+3221 te Tilburg

V156 komt met de Wadlopers 3211 + 3213 + 3221 als trein 44670 uit Amersfoort in Tilburg aan en passeert het voormalige revisiebedrijf waar de Wadlopers diverse wijzigingen en revisies hebben ondergaan. Na een korte stop zal het konvooi de reis naar Roosendaal vervolgen.
26 februari 2011, © Mark Olthof.

V206+3201+3203+3211+3213+3221 te Antwerpen

V206 sleept de Wadlopers 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 over de Oosterweelbrug in de havens van Roosendaal naar . Vanuit zullen de Wadlopers per schip naar worden vervoerd.
2 maart 2011, © Daniël Friederichs.

V206+3201+3203+3211+3213+3221 te Antwerpen

V206 sleept de Wadlopers 3201 + 3203 + 3211 + 3213 + 3221 van Roosendaal naar , waar de Wadlopers zullen blijven wachten tot ze per schip naar zullen worden vervoerd.
2 maart 2011, © Daniël Friederichs.

V206+3204+3209+3212+3217+3205 bij Kijkuit

In het laatste daglicht passeert V206 met de Wadlopers 3204 + 3209 + 3212 + 3217 + 3205 van Roosendaal naar IJslandhavens in in de buurt van .
2 maart 2011, © Daniël Friederichs.

V156+3228+3216+3220 te Hogebrug

V156 is met de Wadlopers 3228 + 3216 + 3220 bij Hogebrug (tussen Woerden en Gouda) als trein 51415 onderweg van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
15 december 2011, © Vincent van Werkhoven.

V156+3228+3216+3220 te Rotterdam Zuid

Enige tijd later passeert V156 met de Wadlopers 3228 + 3216 + 3220 Rotterdam Zuid als trein 51415 van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
15 december 2011, © Paul van Duin.

V156+3228+3216+3220 te Waalhaven Zuid

Uiteindelijk bereikte V156 met de Wadlopers 3228 + 3216 + 3220 de eindbestemming Waalhaven Zuid als trein 51415 uit Amersfoort.
15 december 2011, © André Korevaar.

V156+3229+3210+3223 te Rotterdam Zuid

Een dag later is V156 met de Wadlopers 3229 + 3210 + 3223 te Rotterdam Zuid als trein 51415 onderweg van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
16 december 2011, © André Korevaar.

V156+3218+3214 te Rotterdam Centraal

's Avonds wacht V156 met de Wadlopers 3218 + 3214 te Rotterdam Centraal als trein 51416 van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven tot de intercity naar Venlo de Willemspoortunnel is gepaseerd.
16 december 2011, © Paul van Duin.

V156+3208+3227+3230 te Rotterdam Alexander

V156 passeert Rotterdam Alexander met de Wadlopers 3208 + 3227 + 3230 als trein 51415 onderweg van Amersfoort naar Rotterdam Waalhaven.
19 december 2011, © Sander Broerse.


De foto's zijn gerangschikt per treinstel, kies een treinstel:
3101
3102
3103
3104
3105
3106
3107
3108
3109
3110
3111
3112
3113
3114
3115
3116
3117
3118
3119
3201
3202
3203
3204
3205
3206
3207
3208
3209
3210
3211
3212
3213
3214
3215
3216
3217
3218
3219
3220
3221
3222
3223
3224
3225
3226
3227
3228
3229
3230
3231
Detail
Interieur
Overig
Transport
Sortering op jaartal
Sortering op buitenlands treinstelnummer

Laatste foto's toegevoegd op 24 augustus 2017
Meer zullen nog volgen


Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 17 augustus 2017.