Niels z'n Wadloper Bladzijde
Toelating Krachtvoertuigen en Rijtuigen 1994
Toelating Krachtvoertuigen en Rijtuigen (TKR) 1994
Dit onderdeel bevat hoofdstuk 1.7 uit de Toelating Krachtvoertuigen en Rijtuigen (TKR) uit 1994 met betrekking tot het
Wadloper materieel.
1.7 Dieselhydraulisch materieel (DH-mat)
Dieselhydraulische treinstellen:
1.7.1 NS-net
Regel
DH-mat is niet toegelaten.
Uitzondering
DH-mat is toegelaten:
- zonder beperkingen op de baanvakken:
- Groningen - Leeuwarden
- Groningen - Nieuweschans
- Groningen - Delfzijl
- Sauwerd - Roodeschool
- Leeuwarden - Stavoren
- Leeuwarden - Harlingen Haven
- met beperkingen op:
- Zuidbroek - Veendam, max. snelheid bij laad-/losplaats Fa. Jonker: 5 km/h;
- Groningen-Zwolle onder de volgende voorwaarden:
- minimale samenstelling is 2 rijtuigbakken
- alleen van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 23.00 uur
- niet afwijken van doorgaande sporen;
- voor het rijden met DH-mat op de alle overige baanvakken gelden de volgende voorwaarden:
- het rijden kan per keer door NS Reizigers Logistiek met een aanschrijving of een
telegram of door NS Verkeersleiding met een tijdtafel worden geregeld. DH-mat mag
op eigen kracht worden vervoerd als er is voldaan aan de volgende voorwaarden:
- minimale samenstelling 2 rijtuigbakken
- de te berijden baanvakken moeten in de voorgaande 24 uur minimaal door 20 assen zijn bereden
- de te berijden baanvakken moeten, gedurende de reizigersdienst, die dag minimaal
één maal per uur door ander materieel dan DH materieel of ICM zijn bereden
- het rijden is slechts toegestaan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 23.00 uur
- er mag niet worden afgeweken van de aanschrijving en/of telegram;
- in alle overige gevallen moet DH-mat worden beschouwd als materieel dat valt onder
de categorie "voertuigen zonder de zekerheid van juiste spoordetectie". In dat
geval moet aan de volgende voorwaarden worden voldaan:
- alle aki's / ahob's / aob's moeten voorzichtig worden bereden
- de rijwegen moeten met geel knipperend licht worden ingesteld
- de wissels moeten worden vastgelegd
- de machinist moet op bestemming / achter het tegensein melden dat hij aangekomen is
- de brugwachters, van niet door de treindienstleider beheerste bruggen, moeten worden ingelicht.
|
1.7.2 Baanvakken met baanvakvoorschrift
Regel
DH-mat is toegelaten.
Uitzondering
DH-mat is:
- toegelaten met beperkingen op:
- Leeuwarden - Stiens, max. snelheid op de brug over de Stienservaart 5 km/h;
- niet toegelaten op:
- Hoorn - Medemblik,
- Zeeuws - Vlaanderen.
|
1.7.3 Raccordementen
Regel
DH-mat is niet toegelaten
Uitzondering
DH-mat is toegelaten op:
- HTMU (Utrecht) sporen 49, 65 t/m 68 en 70 a/b/c.
|
1.7.4 Grensbaanvakken
Regel
DH-mat is niet toegelaten.
Uitzondering
Geen
1.7.5 Samenstelling
Regel
De maximale treinlengte, samengesteld uit DH-mat, is 6 rijtuigbakken
Uitzondering
Baanvak
Groningen - Roodeschool
Sauwerd - Delfzijl
| max. aantal bakken 8 7 |
Deze bladzijde is het laatst gewijzigd op 18 december 2006